قیمت تخم مرغ کاهش می یابد

قیمت تخم مرغ کاهش می یابد
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذاراستان تهران از استمرار کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد.
ناصر نبی‌پور،رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد:هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۶۰۰ معادل شانه‌ای ۹ هزار تومان است که با قیمت تمام شده خود فاصله معناداری دارد.
وی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از ۲ ماه گذشته تا کنون مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی روبرو هستند که استمرار این روند،صنعت را با چالش جدی مواجه می‌کند.
نبی پورادامه داد:طبق قول وزیر جهاد کشاورزی قرار است ۱۰ هزار تن تخم مرغ مازاد مرغداران ازطریق اتحادیه میهن خریداری و ذخیره سازی شود که تحقق این امر برجلوگیری از روند کاهش قیمت و زیان مرغداران تاثیر بسزایی دارد.
این مقام مسئول گفت:با وجود بهبود تقاضا با اتمام ماه مبارک رمضان،نمی‌توان انتظار داشت که بدون حمایت دولت،ضرر مرغدار به نصف قیمت تمام شده برسد،چرا که در فصل گرما،تقاضای چندانی برای خرید تخم مرغ در بازار وجود ندارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذاراستان تهران با اشاره به اینکه خبری از صادرات تخم مرغ نیست، بیان کرد: با توجه به شرایط آنفلوانزای حاد پرندگان در چند واحد بومی در اسفند، کشور ما از نظر سازمان جهانی بهداشت همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. حال باید منتظر ماند و دید که رایزنی رئیس سازمان دامپزشکی در اجلاس جهانی با مسئولان عراقی به کجا رسیده است.
وی ادامه داد: با پاک شدن کشور از آنفلوانزای حاد پرندگان این امکان وجود دارد که ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ در سال به بازار‌های هدف صادر شود.
به گفته نبی پور،با توجه به شرایط کنونی مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحد‌های خود ندارند که عواقب این امر را در چند ماه آینده همزمان با کاهش عرضه خواهیم دید.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد حدود ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان است که نرخ بالای نهاده در بازار آزاد و افزایش کرایه حمل و نقل و دریافت پشت بارنامه،هزینه‌های تولید را به شدت بالا برده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com