قیمت جوجه یکروزه در چند روز آینده

قیمت جوجه یکروزه در چند روز آینده
با توجه با اینکه از اوج زمان تقاضای خرید جوجه یکروزه گذشته است، با این حال در این چند روز شاهد شروع افزایش مجدد قیمت جوجه یکروزه بوده ایم. در همین خصوص مصاحبه ای داشتیم با آقای مهندس فارغی- دبیر انجمن جوجه یکروزه گوشتی کشور – که می توانید آن را در ذیل مطالعه نمایید.
دبیر انجمن جوجه یکروزه گوشتی کشور با رد افزایش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه  گفت : "در چند روز اخیر، شاهد این هستیم که قیمت جوجه یک روزه، مقداری افزایش پیدا کرده است اما تمام تلاش ما این است که این روند ، کاهشی بشود و دلیل این امر هم این است که یکی از عواملی که در این زمینه، با نقش بازدارنده ای که داشت، مانع از برگشت بازار به سمت کاهش قیمت شد، بحث بازار بورس بوده است . بازار بورس، به علت اختلاف نظر بر روی قیمت پایه و اختلاف آن با قیمت بازار، از عرضه جوجه خودداری کرد و در نتیجه، جوجه ای که می توانست با پایه ۱۷۰۰ تومانی عرضه شود همچنان در قیمت فعلی باقی ماند.
وی اعلام کرد با هماهنگی های انجام شده قرارشده است ۳۰ درصد از جوجه ها در داخل بازار بورس عرضه شوند. و این عرضه از روز شنبه همین هفته ، مجددا آغاز شده است و از روز سه شنبه ( امروز ) نیز این معاملات، شروع می شوند که طبیعتا این معاملات، تاثیر خودشان را به طور مثبتی بر روی بازار، خواهند گذاشت. "

ایشان در پاسخ به این سوال که همکاری واحدهای مادر با این تصمیم، چگونه بوده است ؟ گفتند : " این همکاری ها، در گذشته کمتر بود ولی به خاطر بخشنامه ای که از جانب آقای مهرفرد داده شد و همچنین به دلیل تاکید خود انجمن، از روز شنبه، عرضه آغاز شده و میزان معاملات در روز سه شنبه نسبت به روزهای قبل، افزایش خواهد یافت. ما نسبت به سال گذشته، افزایش قیمت سنگینی نداشته ایم و این مسئله با وجود بیماری آنفلوانزا و حذف گله های مادر، جای امیدواری دارد. "
فارغی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا در عرض یک ماه، ۳۰ میلیون جوجه وارد بورس خواهد شد؟ پاسخ داد: " تاکید و تلاش ما این است که حتما باید چنین امری اتفاق بیافتد؛ اما یک سری پیچیدگی ها در بورس وجود دارد که کار را مشکل می کند. حتی اگر این میزان به ۱۵ تا ۲۰ میلیون هم برسد، تاثیر زیادی بر بازار خواهد داشت. "

وی ادامه داد: " ما در رابطه با این که اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می گوید که باید این توزیع جوجه از طرف آن ها انجام شود، یک تفاهم نامه امضا کرده ایم و آن را به اعضا هم اعلام نموده ایم و قرار بر این بود که بعد از مراجعه آن ها، علاوه بر آن ۳۰ درصد مربوط به سازمان بورس، ۳۰ درصد هم در خدمت اتحادیه سراسری گذاشته شود. البته این ۳۰ درصد، به طور مستقیم نیست بلکه آن هایی که رزرو قبلی داشته اند، باید این رزرو را به آن ها اعلام کنند و با قیمت توافقی یا صنفی، بتوانیم آن را عرضه کنیم.
وی در خصوص قیمت صنفی افزود : ستاد تنظیم بازار، در سال گذشته، قیمت ۱۷۰۰ تومان را اعلام کرده بود؛ اما امسال ور در سال 96 قیمت نهاده ها و پرسنل و غیره حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است ولی متاسفانه از سال گذشته، روی این مسئله، تجدید نظری صورت نگرفته است. در حال حاضر، انجمن قیمت منصفانه و صنفی را ۱۹۸۰ تومان قیمت گذاری کرده است که نسبت به سال گذشته، قیمت متعادلی به نظر می رسد. "

وی گفت: " در اسفند ماه و همچنین فروردین سال آینده، میزان تولید جوجه در کل کشور، ۱۰۶ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه خواهد بود.

ایشان به این سوال که آیا واردات جوجه به طور کامل منتفی شده است؟ این چنین پاسخ دادند: " ما این موضوع را منتفی نکرده ایم ؛ اما اصل تصمیم، با توجه به بازار تولیدی که در کل کشور داریم، تصمیم درستی نبوده که ما به خاطر یک قیمت جوجه، بخش گوشتی را تحت فشار و استرس قرار دهیم. زیرا این واردات، موجب می شود که میزان تولید گوشت، بالا برود و قیمت گوشت، نزولی باشد و این به ضرر واحدهای گوشتی می شود. در نتیجه، تصمیم بر این شد که سازمان ها، میزان نیاز به تولیدشان را اعلام کنند تا پس از آن، ما طبق نیاز اعلامی، آن را تحویل بدهیم.

ایشان در پایان اضافه کرد که قیمت جوجه، در یک تا دو ماه آینده، برای ماه های اسفند و فروردین، به یک قیمت تعادلی بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان خواهد رسید.



 
نظرات شما
  •  

    حسن گفت : ۹۷/۱۱/۱۱

    با سلام این اخباری که الان نوشتین واسه پارساله یا امسال چون قیمت جوجه فعلا ۳۸۰۰ تومنه

    پاسخ...
  •  

    گفت : ۹۹/۱۱/۰۱

    فعلا قیمت جوجه یک روزه بیش از دوبرابر قیمت مصوب می باشد 4/500‌0ریال هر قطعه)عمل در حد حرف محدود نشود که موجب بی اعتمادی گردد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com