قیمت نهاده‌ها افزایش یافته اما جوجه‌ریزی کم نشد

قیمت نهاده‌ها افزایش یافته اما جوجه‌ریزی کم نشد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: با وجود همه مشکلات  در خرداد ماه  بالغ بر ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به ماه گذشته کاهشی نبود و  امیدواریم درایتی شود که مرغداران متضرر نشوند.

عطاءالله حسن‌زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران درباره وضعیت قیمت مرغ در ساری اظهار کرد: قیمت مرغ زنده درب مرغداری با افزایش هزینه‌ها همخوانی ندارد و هزینه‌ تمام شده بالاتر از این قیمت است.

وی افزود: همه آیتم‌های هزینه‌ها قابل تغییر است و همین باعث شده هر روز شاهد تغییر نرخ باشیم؛ چون هزینه تمام شده بالا هست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به حذف ارز ترجیحی، بیان کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی قیمت واقعی تمام شده براساس حداقل سود برای تولیدکننده بوده که ممکن است  کشش بازار با هزینه تمام شده مطابقت نداشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه موضوع مهم بحث سرمایه در گردش است، اضافه کرد: با توجه به مشکلات و افزایش هزینه لازم است این مهم محقق شود ولی با وجود همه پیگیری‌ها و تلاش‌ها به دلیل استعلام های مختلف و پیگیری‌ها هنور موفق به دریافت تسهیلات نشدند؛ چرا که استعلام‌های عدیده ای را جلوی مرغداران گذاشتند.

حسن‌زاده با اعلام اینکه وضعیت نقدینگی  خیلی از مرغداران مناسب نیست، اظهار کرد: باوجود همه مشکلات  در خرداد ماه  بالغ بر ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به ماه گذشته کاهشی نبود و  امیدواریم درایتی شود که مرغداران متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌ها بحث سرمایه در گردش به مرغداران می‌توان کمک‌کننده باشد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com