لزوم اخذ پروانه ساخت برای تولیدکنندگان خوراک دام

لزوم اخذ پروانه ساخت برای تولیدکنندگان خوراک دام
سازمان دامپزشکی کشور، تمامی تولیدکنندگان را موظف کرد تا طبق دستورالعمل‌های سازمان علاوه بر اخذ پروانه بهداشتی بهره‌برداری، پروانه ساخت نیز برای هر محصول تولید شده در کارخانه دریافت کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و مسئولیت‌های دولتمردان را تهیه مواد غذایی سالم برای جامعه دانست و گفت: بنابراین فراهم کردن غذای سالم و بدون مشکل بهداشتی باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند دنبال شود.
مهدی خلج با اشاره به سهم بالای حیوانات در تامین غذای سالم برای انسان، افزود: شکی نیست که درصد بالایی از مواد غذایی مورد نیاز انسان از فرآورده‌های حیوانی (گوشت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و...) به دست می‌آید. به همین دلیل نقش و جایگاه والای سازمان دامپزشکی در راستای توجه به قوانین مربوط، مسئولیت ملی و بین‌المللی خوراک و اجرای خوراک دام با شعار پیشگیری، جهت کنترل و نظارت بهداشتی، همچنین ارتقای سلامت دام و در نهایت انسان، بارزتر می‌شود.

به گفته وی، ضرورت تولید بهداشتی خوراک دام یکی از اولویت‌هایی است که در راستای تامین سلامت جامعه باید به آن توجه کرد. بنابراین سازمان دامپزشکی با تدوین دستورالعمل‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی تمام مراحل اولیه تا تولید محصول نهایی را به‌صورت پیوسته نظارت و ارزیابی می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بر همین اساس تمامی تولیدکنندگان موظفند طبق دستورالعمل‌های سازمان علاوه بر اخذ پروانه بهداشتی بهره‌برداری، پروانه ساخت نیز برای هر محصول تولید شده در کارخانه دریافت کنند تا مواد اولیه مورد مصرف به همراه درصد آن‌ها و آنالیز شیمیایی مربوط مشخص شود.

خلج در پایان تاکید کرد: تمام مواد اولیه مورد مصرف در تولید خوراک دام، باید الزاما دارای پروانه بهداشتی و پروانه ساخت باشند و در صورت وارداتی بودن، مجوز واردات از سازمان دامپزشکی دریافت کنند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com