مجتمع دامداری 30 هزار راسی خمین بهره برداری شد

مجتمع دامداری 30 هزار راسی خمین بهره برداری شد
مجتمع دامداری 30 هزار راسی پرواربندی گوسفند 30 هزار راسی در شهرستان خمین با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان محلی بهره برداری شد.
این مجتمع دامداری پرورش گوسفند داشتی توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
این مجتمع دامداری منحصر به فرد پرواربندی گوسفند 30 هزار راسی است که 15 هزار راس آن مولد است و سالانه 230 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می کند.
مجتمع دامداری کشت و صنعت گل ریحان به عنوان مرکزی برای پشتیبانی همه دامداری های مرکزی و حتی استان های مجاور محسوب می شود که نهاده های دامی نظیر دارو و خوراک را هم تامین می کنند.
با بهره برداری از این مجتمع برای 200 نفر فرصت اشتغال مستقیم و 500 نفر غیر مستقیم فراهم شده است.
وی بیان کرد: برای این طرح ها 113 میلیارد تومان سرمایه گزاری از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی شده است.
وی، واحد دیگر مورد بهره برداری را مجتمع خوراک دام و طیور در ساوه بیان کرد و افزود: این مجتمع سالانه 61 هزار تن تولید دارد و 69 میلیارد ریال برای راه اندازی این مجتمع سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال 75 نفر را فراهم کرده است.
وی، در ارتباط با مجتمع دامداری پرورش گوسفند داشتی خمین گفت: این مجتمع در سطح کشور نمونه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه انداز ی شده است.
وی ادامه داد: این مجتمع با هدف افزایش بهره وری از نژاد های برتر و پربازده و چند قلو زایی با روش دورگ گیری از گوسفند نژادهای داخلی شال و نژاد خارجی رمانف راه اندازی شده است.
در این آیین وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین مرغداری خاورمیانه که در حال ساخت در خمین است بازدید کرد.
این واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار دو میلیون قطعه ای است که در زمینی به وسعت پنج هکتار در حوالی روستای محمد آباد از توابع خمین توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال ساخت است.
در این مجتمع علاوه بر تولید مرغ با ظرفیت 12هزار و500 تن و 18 هزار تن تخم مرغ در سال، امکانات فراوری این محصولات دامی نیز فراهم شده است.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی ماه سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان) خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین سفر کرده اند. 
 
نظرات شما
  •  

    محمد قاسم جعفری گفت : ۹۹/۰۲/۱۷

    خواهش میکنم بنده را برای بازدید دعوت بفرمائید نیاز دارم برای تکمیل اطلاعات برای راه اندازی هزارراسی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com