مخالفت گمرک با ترخیص نهاده‌های دامی با نظارت شرکت امور دام

مخالفت گمرک با ترخیص نهاده‌های دامی با نظارت شرکت امور دام
معاون گمرک اعلام کرد با توجه به نبود زیرساخت و زمان بر بودن مجوز‌های فیزیکی امکان تحت کلید بودن نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی را با اختلال مواجه می‌کند.
 مهرداد جمال ارونقی در نامه‌ای به قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در رابطه با قرار دادن نهاده‌های دامی تحت کلید شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد:
عطف به نامه شماره ۶۰/۳۳۴۸۹۶ مورخ ۹۸/۱۲/۲۱ با موضوع: قراردادن نهاده‌های دامی تحت کلید شرکت پشتیبانی امور دام کشور، مبنی براینکه تا اطلاع ثانوی کلیه واردات نهاده‌های دامی بخصوص ذرت دامی و جو که توسط بخش خصوصی و نجار و بازارگانان وارد کشور می‌گردد نحت کلید دولت (شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور) قرار گیرد به نحوی که توزیع و فروش به مصرف کننده نهایی مورد رصد و پایش قرار گرفته و گزارش رسمی ارائه نمایند.
باستحضار می‌رساند: با توجه به شرایط فعلی و روز‌های پایانی سال و تمهیدات فراهم شده جهت ترخیص کالا‌های اساسی در حداقل زمان ممکن که تسهیل و تسریع در انجام تشریفات اقلام اساسی همواره مورد تأکید آن مقام محترم نیز بوده است، با عنایت به اینکه هنوز زیرساخت سیستمی برای صدور مجوز از سوی شرکت یاد شده وجود نداشته و نیز شرکت یاد شده نیز نمی‌تواند به عنوان یک دستگاه صادر کننده مجوز قانونی نسبت به صدور مجوز قانونی برای ترخیص اقدام نماید و از سوی دیگر اخذ و ارائه مجوز فیزیکی از شرکت مزبور نیز زمان بر بوده و تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی را با اختلال جدی مواجه خواهد نمود که این اختلال در ترخیص کالا‌های مزبور ظرف روز‌های گذشته نیز مشهود بوده که مراتب به آگاهی مدیران محترم شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز رسیده و تأکید آن شرکت نیز بر ترخیص فوری اقلام اساسی و جلوگیری از هر گونه ایستایی بوده است لذا در صورت صلاحدید و موافقت با پیشنهاد این سازمان مقرر فرمایید تا به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ گردد نسبت به ترخیص کالا‌های مورد نظر اقدام و در اسرع وقت مشخصات کالا‌های ترخیص شده شامل: نوع کالا، نام صاحب کالا، شماره کوتاژ، وزن خالص و ... را به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور اعلام نمایند. بدیهی است خروج کالا‌های مزبور از گمرک منوط به اخذ کلیه مجوز‌های قانونی لازم از جمله مجوز جهاد کشاورزی خواهد بود. قبلا از عنایت جنابعالی کمال امتنان را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com