مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:
مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه انواع مرغ ندارد

مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه انواع مرغ ندارد
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی، گفت: در راستای طرح ارتقای کیفیت گوشت، خط دوم در کشتارگاه های طیور در حال احداث است.
حسین رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی، تشریح کرد: در راستای این طرح گوشت مرغ گرید بندی شده و بر حسب امکانات کشتارگاه و نوع بسته بندی، گرید بندی می شود که بهترین گرید aپلاس است.
وی با اشاره به تبلیغات صورت گرفته برای مرغ سبز گفت: گوشت سبز و یا مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه ندارد و تنها با قیمت گرانتر فروخته می شود ولی این گرید بندی پایه علمی دارد.
رشیدی در خصوص شاخص بهداشت مواد غذایی گفت: در راستای ارتقای این شاخص کشتارگاه های استان به پیش سرد کن مجهز شده اند و لاشه گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد کن نگهداری می شود تا آلودگی ها و مخاطرات اعم از تب کریمه کنگو برطرف شود.
وی در ادامه افزود: در همین راستا تعدادی کشتارگاه سنتی که قابلیت نصب پیش سرد کن نداشتند، تعطیل شدند.
مدیر کل دامپزشکی استان همچنین در ادامه صحبت هایش از راه اندازی کشتارگاه های بوقلمون، کبک و بلدرچین خبر داد.
وی استان با بیان این جمله که نظارت جامع از مزرعه تا آشپزخانه وجود دارد ، گفت: کار نظارت بهداشتی بر فرآورده ها و محصولات دامی از مرحله تولید این مواد تا زمان عرضه وجود دارد.
رشیدی در ادامه افزود: مراکز بسته بندی استاندارد با پیگیری های این اداره تاسیس شده و لیبل گذاری و کد رهگیری برای محصولات انجام شده است .
بنا به گفته مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، تب برفکی تحت کنترل درآمده و در راستای سایر بیماری های دام، خصوصا بیماری های مشترک دام و طیور اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
رشیدی خاطر نشان کرد: از ورود بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان به استان کرمان با انجام اقدامات قرنطینه جلوگیری کردیم و اجازه ندادیم که این بیماری به استان کرمان برسد .
وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز که در انسان موجب خونریزی پیش رونده می شود با انجام اقداماتی کنترل شد و ما امسال هیچ مرگ و میری در اثر این بیماری نداشتیم .
مدیر کل دامپزشکی استان در واکنش به انتقادهای خبرنگاران مبنی بر وضعیت سگ های ولگرد در استان گفت: شهرداری هامتصدی سگ های ولگرد هستند و در حال حاضر شهرداری با مراکز بخش خصوصی قراردادهایی بسته است.
وی در پایان گفت: کار آن طور که ما انتظار داریم انجام نمی شود و سرعت چندانی ندارد ولی آن چه مربوط به وظایف ماست واکسیناسیون سگ های گله است که همه ساله انجام می شود .
 
نظرات شما
  •  

    حسین علی اعتمادی گفت : ۹۸/۰۷/۱۱

    حسین رشیدی ، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان درنشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به " تبلیغات "صورت گرفته !!برای " نرغ سبز" به نقل از سایت وزین و معتبر " صنعت مرغداری" گفت :
    " گوشت سبز!! ویا مرغ سبز ، هیچ تفاوتی با بقیه ندارد وتنها با قیمت گرانترفروخته می شود!!
    پرسشی دارم از ریاست محترم دامپزشکی کشور-علیرضا رفیعی پور-:
    1- اگر مرغ سبز با مرغ معمولی فرقی ندارد چرا کارشناسان محترم آن سازمان تحت " پروتکل" و" دستورالعمل" خاصی شرایط ویژه ای را برای پرورش مرغ سبز تهیه وپس از تصویب وتایید مدیریت سازمان برای اجرایی نمودن طی " چند سال گذشته" به ادارات استانهای مختلف کشور "بخشنامه" نموده اند!؟
    2-دستورالعمل اجرایی نمودن " مرغ سبز" که شامل بازدیدهای مرحله ای چهارگانه " زمان قبل از جوجه ریزی ، مراحل مختلف پرورش در سالن مرغداری و بازدید از کشتار" مرغ سبز" در کشتارگاه را شامل می شود، از چه زمانی " ملغی" ویا طی ارزیابی جدید!! به کنار نهاده شده با این استدلال تازه کشف شده که : " مرغ سبز هیچ تفاوتی با بقیه مرغهای پرورشی ندارد وتنها با قیمت گرانتر فروخته می شود"؟!

    پاسخ...
  •  

    محرم اسرار گفت : ۹۸/۰۷/۱۱

    ایشون ظاهرا از قوانین سازمان مافوقش (دامپزشکی )در رابطه با مرغ سبز خبر نداره
    این سازمان دستورالعمل وبخشنامه های زیادی در رابطه با مرغ سبز وتفاوتش با مرغ معمولی داره
    لطفا زحمت بکشن و برن مطالعه ش کنن

    پاسخ...
  •  

    محرم اسرار گفت : ۹۸/۰۷/۱۱

    در ضمن کلی مطالب مرتبط در همین رابطه (مرغ سبز ) در همین سایت وجود داره
    ایشون به خودش زحمت بده ومطالعه ش کنه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com