مرغ کیلوئی 31 هزار تومان

مرغ کیلوئی 31 هزار تومان
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی توافقی که با انجمن مرغداران کشور صورت گرفته است، مرغ با احتساب تمام عوامل مورد نیاز در تولید، درب مرغداری کیلویی ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروش‌ها به ازای هرکیلوگرم ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

محمدمهدی یعقوب زاده در خصوص نرخ جدید ۳۱ هزارتومانی اعلام شده برای مرغ گرم اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار کشور تا کنون قیمت مصوبی را برای مرغ اعلام نکرده است اما طی توافقی که با انجمن مرغداران کشور صورت گرفته است، قرار شده تا مرغ با احتساب تمام عوامل مورد نیاز در تولید، درب مرغداری کیلویی ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروش‌ها یه ازای هرکیلوگرم ۳۱ هزار تومان به فروش برسد.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود اعلام نرخ توافقی همچنان قیمت مرغ بالا است، افزود: طی دو هفته گذشته ما با کمبود مرغ مواجه بودیم که البته این مسئله را قبلا پیش‌بینی کرده بودیم و اقدامات لازم را در خصوص تامین مرغ منجمد انجام دادیم. روزانه در سطح استان باید ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شودکه این مساله کمی با کندی همراه شد. اگر مرغ منجمد به درستی و با روندی مطلوب در سطح استان توزیع شود، شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به عدم کمبود مرغ در سطح استان عنوان کرد: وضعیت کنونی جای نگرانی ندارد و در استان کمبود مرغ نداریم. بلکه طی دو هفته اخیر بنا به دلایل مختلف، مصرف و تقاضای مرغ افزایش یافته بود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت مرغ و کمبود عرضه آن بودیم که این مشکل تا هفته آینده برطرف خواهد شد. همچنین کیفیت مرغ‌های منجمد بسیار خوب است و این موضوع که مرغ‌های منجمد کیفیت مطلوبی ندارند یک مسئله کاملا اشتباه است.

یعقوب زاده تصریح کرد: نرخ اعلام شده برای مرغ رسمی نبوده و قیمت مصوب آن به زودی از منابع رسمی کشور اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افزایش قیمت مرغ تمایل برای جوجه‌ریزی در استان بیشتر شده است، گفت: جوجه ریزی در آبان ماه مطلوب بوده و با سرعت خوبی پیش می‌رود. ظرف یک روز ۶۰۰ هزار جوجه‌ریزی انجام شده و خوشبختانه پیش‌بینی می‌شود که در آبان ماه ۲ میلیون قطعه بیشتر از مهرماه جوجه ریزی انجام شود. میزان جوجه ریزی  در شهریور ماه  ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه  و در مهرماه  ۸ میلیون و ۶۲۱ هزار قطعه بوده است. پیش‌بینی می‌شود میزان مرغی که در آبان ماه خواهیم داشت حدود ۱۰ میلیون قطعه خواهد بود. میزان توزیع مرغ گرم در سطح استان از ابتدای هفته تا کنون ۴۲۷ تن بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com