مرغداران با خیال راحت جوجه‌ریزی کنند

مرغداران با خیال راحت جوجه‌ریزی کنند
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: با بهبود روند تامین ارز واردات نهاده‌ها از سوی بانک مرکزی، مرغداران دغدغه‌ای بابت تامین نهاده های مورد نیاز نداشته باشند و بدون مشکل نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کنند.
کلامی گفت: استان گلستان سهم بالایی در تولید کالاهای اساسی از جمله مرغ دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۰ درصد تولید مرغ در کشور در استان گلستان صورت می‌گیرد.
وی گفت: نکته اساسی و مهمی که در این نشست به آن پرداخته شد به موضوع تولید کالاهای اساسی اختصاص داشت و مقرر گردید همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار به این نکته توجه داشته باشند که می‌توانیم توزیع نهاده‌ها را به استان‌ها واگذار کنیم تا هر استان طبق نیاز نسبت به توزیع نهاده‌ها بین واحدهای تولیدی اقدام نماید.
دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: مقادیر کنونی ذخایر مناسب است و با توجه به حجم نهاده‌ای که برای تولید مرغ تدارک دیده‌ایم، حاشیه سود مرغداران مناسب خواهد بود و از همه فعالان این عرصه می‌خواهم بدون دغدغه در این راستا نسبت به جوجه ریزی در سقف‌های تعیین شده اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه به واسطه شیوع کرونا، صادرات غیرنفتی با مشکلاتی روبرو شد، اما خوشبختانه در شرایطی هستیم که صادرات رو به افزایش است و با اهتمام بخش خصوصی و مصوبات پیگیرانه در خصوص شرایط بازگشت ارز، روند بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی مناسب است.
وی در ادامه گفت: بانک مرکزی نیز ارز مناسبی را برای سویا، کنجاله و ذرت تخصیص داده است و از این بابت مشکلی وجود ندارد. به این ترتیب با بهبود روند ترخیص ارز از سوی بانک مرکزی مرغداران می‌توانند بدون دغدغه جوجه ریزی کنند.
در پایان این نشست، هادی حق شناس، استاندار گلستان تاکید کرد: تصمیمات بسیار خوبی در نشست کارگروه در استان گلستان اتخاذ شد.
وی تاکید کرد: این استان دومین استان تولید کننده گندم و مرغ در کشور است و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته ۲۵۰ هزار تن مرغ در کشور تولید شده است و برای این حجم تولید نیاز به ۵۰۰ هزار تن نهاده داریم .
وی گفت: اتخاذ این تصمیم مبنی بر توزیع استانی اتفاقی بسیار مناسب است، چرا که دیگر نیاز نیست میزان تخصیص از مرکز به صورت بنگاه به بنگاه صورت گیرد.
حق شناس گفت: درخواستی نیز مطرح شد مبنی بر اینکه با حمایت وزارت صمت، شرایط برای تامین نهاده‌های تولید مرغ از بنادر شمالی فراهم شود، چرا که در حال حاضر نهاده‌ها از بنادر جنوبی تامین می‌شود و این اقدام می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات و کاهش تردد و کاهش قیمت تامین نهاده‌ها فراهم نماید.
وی با اشاره به اینکه استان گلستان رتبه دوم تولید گندم را داراست، گفت: ما درخواست داریم گندم تولیدی در این استان، پس از تبدیل گندم به آرد از استان گلستان به سایر استان‌ها حمل شود، چرا که این اقدام هم امکان اشتغالزایی در استان را بالا می‌برد و هم تردد در جاده‌ها را کاهش خواهد داد.
 
نظرات شما
  •  

    طرفدار دولت گفت : ۹۹/۰۵/۱۶

    بله با ورشکستگی تضمینی

    پاسخ...
  •  

    سید امیر سجادی گفت : ۹۹/۰۵/۱۸

    آره با خیال راحت جوجه ریزی کنند
    من مرغ ۴۰ روزه دارم ابرکوه یزد کلا ۴ تن سویا سهمیه دادن ۸ تن ذرت
    مابقی رو آزاد خرید سویا کیلو ۸۵۰۰ ذرت ۲۶۰۰
    کی جوابگو هست
    این بود سال جهش تولید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com