مرغداران هر روز دچار بحران هستند

مرغداران هر روز دچار بحران هستند
هم‌اکنون دومینوی کرونا به مرغ رسیده و متاسفانه با توجه به وقوع بحران این ویروس، شاهد کاهش مصرف و افت قیمت این محصول هستیم.
از جمله علل پایین آمدن نیاز مردم به این محصول را می‌توان کاهش رفت و آمد به بازار، ممنوع شدن مسافرت‌ها و تعطیل شدن گردشگری برای قطع زنجیره انتقال کرونا دانست که موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای گوشت مرغ شده است.
در همین خصوص اگر فکری اساسی برای عرضه مازاد بر تقاضای بازار استان نشود قطعا تولیدکنندگان متضرر خواهند شد.

افت و خیز قیمت در بازار مرغ بسیار است
در این رابطه علی طهماسبی، تولیدکننده مرغ گوشتی لرستانی گفت: متاسفانه افت و خیز قیمت در بازار مرغ بسیار است و تولیدکنندگان را هر روز دچار بحران می‌کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون با مشکل کرونا مواجه هستیم و این بیماری نیز بر بازار مرغ نیز تاثیر گذاشته است، افزود: کاهش تقاضا و نبود تطابق با عرضه بر قیمت این محصول تاثیر گذاشته و باید فکری به حال آن شود تا مرغداران را وارد فاز ضرردهی نکند.
طهماسبی بیان کرد: برای حمایت از این صنعت، دولت باید سود بهره‌برداران را در واحدهای تولیدی پیش‌بینی کند تا شاهد نوسانات کمتری در این حوزه باشیم.
این بهره‌بردار لرستانی ادامه داد: برای مرغ بازارهای هدف زیادی در خارج از کشور وجود دارد و توسعه صادرات آن می‌تواند ارزآوری بالایی را به همراه داشته باشد برای همین انتظار داریم مورد حمایت بیشتری قرار گیریم.

224 تن مرغ از تولیدکنندگان استان جمع‌آوری و منجمد شده است
در همین خصوص محمد کریمی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی لرستان به خبرنگار فارس از خرم‌آباد اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، پیش‌بینی کاهش تقاضا و نهایتا پایین آمدن قیمت برای مرغ در استان می‌شد.
وی اضافه کرد: در همین خصوص با هماهنگی مدیرکل تعاون روستایی و معاون تولیدات دامی استان و همچنین با توجه به شرایط بازار قبل از سال جدید، پیش از پایان یافتن سال گذشته قرارداد انجماد ۵۰۰ تنی با پشتیبانی استان منعقد شد.
کریمی ادامه داد: همچنین در سال جدید با آغاز به کار کشتارگاه‌های سطح استان شروع به انجماد سازی شده است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون به طور مجموع 224 تن مرغ از تولیدکنندگان استان جمع‌آوری و منجمد شده است.

سیاست ما حمایت از تولیدکنندگان است
نادر زهره‌ای، مدیرکل تعاون روستایی لرستان اظهار کرد: هم‌اکنون مصرف مرغ در استان نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید 19 کاهش شدیدی یافته است.
وی اضافه کرد: سیاست ما حمایت از تولیدکنندگان بوده و در همین راستا برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ ناشی از عرضه بالا در بازار استان، اقدامات لازم برای خرید و انجماد مازاد تولید به عمل آمده است.
زهره‌ای بیان کرد: اتحادیه مرغداران از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به خرید مرغ از تولیدکنندگان کرده است.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان خاطرنشان کرد: هر زمان که عرضه کمتر از تقاضای استان باشد این مرغ‌ها در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت، توزیع خواهند شد.
بر کسی پوشیده نیست که طیف بزرگی از مشکلات حوزه کشاورزی با هم‌فکری و هم‌افزایی قابل حل است و مشکل امروز تولیدکنندگان مرغ نیز مرتفع خواهد شد اما به طور مجموع این بهره‌برداران همواره با مشکلات فراوانی مانند نوسان قیمت نهاده‌ها، کمبود نقدینگی، پایین بودن قیمت عرضه محصولات نسبت به بهای تمام شده مواجه هستند و نهایتا سود چندانی عایدشان نمی‌شود.
برای همین شایسته است مسوولین امر با کمک‌های مالی مناسب، آنان را برای ادامه حیات اقتصادی یاری دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com