معدوم سازی میلیون‌ها جوجه، مرغ و انواع دام در آمریکا در پی شیوع کرونا

معدوم سازی میلیون‌ها جوجه، مرغ و انواع دام در آمریکا در پی شیوع کرونا
کشاورزان آمریکا می گویند به خاطر کمبود جا برای نگهداری حیوانات و نداشتن منابع مالی برای غذا دادن به آنها مجبورند میلیون‌ها جنین و خوک بالغ، جوجه، مرغ و دیگر انواع دام خود را معدوم کنند.
 با تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر صنعت بسته بندی گوشت، کشاورزان آمریکا جایی برای فرستادن خوک های بالغ خود ندارند تا فضا برای بچه خوک های تازه به دنیا آمده باز شود. این بحران باعث شده به ماده خوکهای بالغ دارویی تزریق شود تا بچه های خود را سقط کنند.
 کشاورزان آمریکا می گویند به خاطر کمبود جا برای نگهداری حیوانات و نداشتن منابع مالی برای غذا دادن به آنها مجبورند احشام خود را معدوم کنند. بزرگترین شرکت های گوشت دنیا از جمله اسمیت فیلد فودز، کارگیل تایسون فودز فعالیت های خود را در 20 کشتارگاه و کارخانه های فرآوری گوشت در آمریکای شمالی از اول آوریل متوقف کرده اند. به این ترتیب ترس از کمبود گوشت افزایش یافته است.
 این بحران بزرگ در صنعت مواد غذایی که به خاطر بسته شدن رستوران ها به وجود آمده، زنجیره عرضه در این بخش را مختل و کشاورزان را مجبور کرده همه چیز را نابود کنند از شیر گرفته تا سبزیجات و حیوانات.
 میلیون‌ها خوک، جوجه و انواع دام به خاطر بسته شدن کشتارگاه ها نابود می شوند و به این ترتیب عرضه گوشت به خواروبار فروشی ها کاهش می یابد.
  بیشترین ضربه را خوکها خورده اند به طوری که تولید روزانه آنها یک سوم کاهش یافته است. برخلاف دام ها که می توان آنها را در خارج از دامداری ها و در چمنزارها نگهداری کرد، خوک های آمریکا در فضاهای بسته با دمای کنترل شده برای کشتارگاه ها آماده می‌شوند. اگر به مدت طولانی تری در این مکان ها باقی بمانند بیش از حد بزرگ شده و به یکدیگر آسیب می رسانند. باید خوک های بالغ را قبل از به دنیا آمدن بچه خوک ها از خوک های ماده ای که درست قبل از همه گیری کرونا باردار شده بودند جدا کرد.
کری و بارب مرگن، دو کشاورز در ایالت مینسوتای آمریکا با ناراحتی 61000 مرغ تخم گذار خود را در اوایل همین ماه با دی اکسید کربن مسموم کردند و کشتند.
دینن میر، یک کشاورز در ایالت آیوا گفت عضو گروهی از 9 تولید کننده است که مجبور شده اند پنج درصد از بچه خوکهای تازه به دنیا آمده و حدود 125 جنین خوک را در یک هفته نابود کنند. وی گفت تا پایان یافتن  این شرایط به معدوم کردن حیوانات ادامه می دهند و ممکن است تعداد آنها هر هفته افزایش یابد. به گفته میر، از بدن این حیوانات برای درست کردن کود استفاده می‌کنند. این گروه از کشاورزان خوک های بالغ را هم برای کاهش تعدادشان معدوم میکنند.
 به گفته اقتصاد دان های بخش کشاورزی، گروه های تجاری محصولات کشاورزی و قانونگذاران فدرال، این کشتارهای اجباری در شرایطی در سراسر آمریکا افزایش یافته که این کشور احتمالا با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شود و سوپر مارکت ها و بانک های غذا به سختی نیازهای خود را برطرف می کنند.
 کشاورزان کشور همسایه آمریکا، کانادا هم حیواناتی را که نمی توانند بفروشند و توانایی تغذیه آنها را ندارند معدوم می‌کنند.
کشاورزان از این ناراحتند که محصولات و دامهای آنها باید به مصرف مردمی برسد که به خاطر این بحران بیکار شده اند و نیاز به بانک های غذا دارند ولی حالا مجبورند محصولات خود را نابود کنند و حیواناتشان را به بدون هیچ دلیلی بکشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com