موسسه رازی به پیشرفته‌ترین دستگاه ارزیابی واکسن مجهز شد

موسسه رازی به پیشرفته‌ترین دستگاه ارزیابی واکسن مجهز شد
پیشرفته‌ترین دستگاه بررسی پاسخ‌های ایمنی سلولی واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک دنیا،در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نصب و راه‌اندازی شد.
سیدرضا بنی‌هاشمی،مدیر بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اعلام خبر نصب و راه اندازی دستگاه فلوسایتومتری در این مؤسسه گفت: این دستگاه پیشرفته‌ترین دستگاه فلوسایتومتری نوع خود در جهان است و به طور عمده در فعالیت‌های تحقیقاتی به منظور بررسی پاسخ‌های ایمنی سلولی واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک با دقت بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی قابلیت استفاده درعلوم میکروبیولوژی و علوم سلولی را ازکاربردهای آن برشمرد و افزود:این دستگاه به ویژه درعلوم سلولی برای شناسایی سلول‌ها و بررسی شاخص ایمنی سلولی کاربرد اساسی دارد و در تمام فعالیت‌های تولیدی، تحقیقاتی وکنترل کیفی مؤسسه می‌توان آن را به کار برد.
دکتر بنی هاشمی اضافه کرد:حجم کوچک، طراحی پیشرفته و قدرت بررسی بسیار دقیق از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.ضمن اینکه ضریب خطای این دستگاه نزدیک به صفر است.
رئیس بخش ایمونولوژی مؤسسه رازی، همچنین از توانایی اندازه‌گیری ۱۲ شاخص (۱۲ رنگ) توسط دستگاه فلوسایتومتری خریداری شده خبر داد و با بیان اینکه هشت شاخص این دستگاه دارای گواهینامه سازمان جهانی غذا و داروی آمریکا است،تاکید کرد: پاسخ‌های دریافتی از بررسی ایمنی سلولی واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک با این دستگاه،مورد قبول تمام سازمان‌های جهانی است.
وی با بیان اینکه ساخت نوع پیشرفته این دستگاه از سال ۲۰۱۷ در دنیا آغاز شده و اکنون نمونه‌های محدودی دردنیا وجود دارد،یادآور شد:این دستگاه پیشرفته‌ترین مدل درنوع خود است که تا کنون در مراکز پژوهشی و آموزشی کشور نصب شده و با راه اندازی آن، مؤسسه رازی می‌تواند جایگاه خاصی در ارزیابی واکسن‌ها در ایران و منطقه داشته باشد.
مدیر بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی مؤسسه رازی،با اشاره به امکان استفاده تمام محققان کشورازاین دستگاه اضافه کرد: با کامل شدن سامانه آزمایشگاه‌های سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی، تمام محققان داخل و خارج مؤسسه می‌توانند از آن استفاده کنند.
دکتر بنی هاشمی افزود: تا تکمیل این سامانه، محققان داخل مؤسسه رازی می‌توانند با هماهنگی اولیه، در روزهای سه شنبه آزمایش‌های مربوطه خود را با این دستگاه انجام دهند.
رئیس بخش ایمونولوژی مؤسسه رازی همچنین با قدردانی از حمایت و همکاری رئیس و مسئولان مؤسسه رازی برای تهیه این دستگاه خاطرنشان کرد:به منظور حفظ و ارائه خدمات پیوسته،تمام محلول‌های مصرفی این دستگاه برای حدود سه سال آتی خریداری شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com