موفقیت ۹۷ درصدی در کنترل بیماری‌های طیور

موفقیت ۹۷ درصدی در کنترل بیماری‌های طیور
رفیعی پور گفت: با توجه به رصد، تشخیص، واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی در کنترل بیماری طیور با موفقیت ۹۷ درصدی روبرو شدیم.
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه در حوزه بیماری‌های طیور اظهار کرد: طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ موج طغیان بیماری‌های طیور را در کشور داشتیم که در نیمه دوم سال ۹۷ به سبب تشخیص، رصد، واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشتی با موفقیت ۹۷ درصدی در کنترل بیماری مواجه شدیم.
وی افزود: بیماری‌های مشترک دام و انسان همچون تب برفکی، تب مالت، سیاه زخم و … را  حدود ۳۸ تا ۷۵ درصد کاهش دادیم. رفیعی پور در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش واردات گوشت گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ هزار تن برای واردات گوشت گرم و منجمد گوساله و گوسفندی ثبت سفارش شده که این میزان بیش از مدت مشابه سال قبل است. رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین گوشت قرمز نداریم، بیان کرد: علی رغم حذف ارز یارانه ای، واردات گوشت به صورت مرتب در حال انجام است، پیش بینی می‌شود تا پایان سال میزان واردات به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن برسد.
وی درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان در سال ۹۸ گفت: با توجه به اقدامات مناسبی که در حوزه آنفلوانزا حاد پرندگان انجام دادیم، پیش بینی می‌شود امسال، سالی بدون طغیان آنفلوانزا را سپری کنیم. رفیعی پور ادامه داد: با توجه به ارتقای برنامه ملی کنترل آنفلوانزا و نیوکاسل و اقدامات خاصی که در این حوزه صورت گرفته است، امیدواریم وضعیت بیماری نیوکاسل در پایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بهتر شده باشد.
جمع آوری سالانه ۸ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه بازار
این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سالانه ۷ تا ۸ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از سطح کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، اظهار کرد: بنابر آمار سه ماهه، در طرح تشدید نوروز و ماه رمضان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ کیلو فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف جمع آوری و معدوم شده است. وی در پایان تصریح کرد: بنابر نظارتی که ادارات کل دامپزشکی استان‌ها از مراکز عرضه و تولید دارند، ماهانه رقمی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن فرآورده خام دامی از سطح کشور جمع آوری و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com