نابسامانی در بازار نهاده های دامی ادامه دارد

نابسامانی در بازار نهاده های دامی ادامه دارد
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نابسامانی در بازار نهاده های دامی ادامه دارد، خواستار بازگشت وظایف قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی شد.
سید احمد مقدسی با بیان اینکه نابسامانی در بازار نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد، گفت: شرایط به گونه‌ای است که انگار با قحطی نهاده‌های دامی مواجه هستیم.
وی قیمت هر کیلوگرم ذرت را ۲۷۰۰ تومان، جو را ۲,۲۰۰ تومان و سویا را ۵,۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: دیروز اولین جلسه ستاد تنظیم بازار نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد ضمن اینکه قرار است تنظیم بازار نهاده‌های دامی از ثبت سفارش تا واردات و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد در غیر این صورت تولید کشور آسیب‌های جبران ناپذیر خواهد دید.

مقدسی اظهار امیدواری کرد: مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر اقدامات مربوط به این کار را انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت دام زنده نیز به شدت کاهش یافته و هر کیلوگرم دام زنده سنگین به زحمت بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان خریداری می‌شود، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که هر کیلوگرم دام مازاد دامداران را کیلویی ۲۷ هزار تومان می خرد که این امر ابلاغ شده و قرار است از هفته جاری انجام شود.
مقدسی با اشاره به مازاد دام و لزوم صادرات آن، تصریح کرد: در جلسه‌ای با وزیر جهاد داشتیم وی نیز موافق صادرات دام بود چرا که در حال حاضر انباشتی که وجود دارد به تولید آسیب می‌زند.

وی افزود: متأسفانه لغو قانون تمرکز و واگذاری اختیارات به وزارت صمت به تولید آسیب زیادی زده و ما خواستار بازگشت وظایف قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی هستیم. در شرایط حساس فعلی این اقدام می‌تواند منجر به نجات تولید شود.
 
نظرات شما
  •  

    مهران دلنواز گفت : ۹۹/۰۴/۱۷

    لطفا فکری به حال معدود دامدارانی که روزانه حداقل 10 الی 15 هزار تمان متضرر نگهداری هر راس دام می باشند شوید.
    تمام دارای ها. حساب پس انداز و حتی خانه های برخی دامداران طی یک سال آتی فروخته و به علت ضرر وزیان نگهداری دام خرج گردیده است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com