نهاده‌های دامی تا 9 ماه آینده تامین شده است

نهاده‌های دامی تا 9 ماه آینده تامین شده است
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان در رابطه با تأمین ذخایر استراتژیک کشور اظهار کرد: دو شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران مسئول تأمین ذخایر استراتژیک کشور در زمینه کالاهای اساسی و مواد غذایی هستند. میزان ذخایر کالاهای استراتژیک به میزان مدت مشابه سال گذشته است.
سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با میزان ثبت سفارش کالاهای استراتژیک گفت: حدود ۴۳۰ شرکت واردکننده نهاده‌های دامی در کشور داریم که ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا را به کشور وارد می‌کنند و برخی از این شرکت‌ها روغن خوراکی هم وارد می‌کنند.
عباسی افزود: در حال حاضر چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تن نهاده دامی در ۹ بندر کشور وجود دارد در حالی که نیاز ماهانه کشور حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، بنابراین موجودی بنادر برای تأمین نیاز سه ماهه بخش تولید کافی
است.
وی تصریح کرد: تأمین کالای اساسی استمرار دارد و تاکنون ۱۱ میلیون تن از چهار نوع کالای ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا ثبت سفارش شده است که به مرور به کشور وارد می‌شود و ما تا حدود ۹ ماه آینده ‌نگرانی بابت تأمین نهاده دامی نخواهیم داشت. ارز بانک مرکزی هم بابت کالاهای ثبت سفارش شده تأمین و تخصیص داده شده است.
سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه عرضه نهاده دامی در سامانه بازارگاه گفت: هر ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه عرضه می‌شود و ما عرضه خارج از این سیستم نداریم.
عباسی با ‌اشاره به افزایش قیمت جهانی نهاده دامی افزود: سال گذشته هر تن جو در بازارهای جهانی حدود ۱۹۰ دلار بود در حالی که حالا ۲۷۰ دلار است. هر تن ذرت ۲۰۵ دلار بود و حالا ۳۱۹ دلار است، بنابراین قیمت جهانی این کالاها افزایش داشته و افزایش قیمت آن توسط دولت و واردکنندگان صورت نگرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com