نژاد آربراکرز دستگاه پول سازی مرغداران گوشتی

نژاد آربراکرز دستگاه پول سازی مرغداران گوشتی
توسعه و پیشرفت ژنتیکی، تکامل و حرکت به سوی بهترین شدن و آموزش و ارائه خدمات فنی در بالاترین سطح در طول 85 سال باعث گردیده تا امروز نژاد آربراکرز تبدیل به یک دستگاه پول سازی برای مرغداران گردد.
همایش یکروزه افزایش جوجه درآوری از آشیانه تا دستگاه سترتوسط شرکت اجداد سپید طیور پارس نیاک برگزار گردید که با استقبال بسیار خوبی از سوی کارشناسان و فعالین در عرصه تولید جوجه یکروزه روبرو شد.

در این همایش آقای مهندس قربانی مدیر عامل شرکت اجداد پارس نیاک ضمن اعلام تاریخچه ای از نژاد آربراکرز در ایران و تحلیل مسائل صنعت مرغداری اعلام کرد دوازدهمین گله اجداد آربراکرز در ایران طی روزهای آینده آغاز به فعالیت خواهد کرد و این نژاد توانسته در حال حاضر با تکیه به توسعه ژنتیکی و بالا بردن پتانسیل خود، روز به روز به نفع تولید کننده و پرورش دهنده و حتی مصرف کننده این نژاد قدم بردارد.

آقای Khalil Nassar مدیر بازرگانی منطقه ای آربراکرز اعلام کرد: نگاه آربراکرز به آموزش، توسعه و پشتیبانی از تمام مشتریان خود در تمام نقاط دنیا یک اصل برای این شرکت بوده است. وی یادآور شد آربراکرز اولین کمپانی بوده است که به اهمیت کلاس ها و دوره های آموزشی پی برده است و آن را از ابتدائی ترین روزهای تاسیس خود در سرلوحه کاری خود گمارده است.
وی یادآور شد که آویاژن در سال 1998 تنها 3 شعبه در آمریکای شمالی و جنوبی و قاره اروپا داشته است که در سال 2004 به 7 پایگاه ارتقاء پیدا کرد و با به دست آوردن بالاترین نتایج مالی و اقتصادی و سود رساندن به کسانی که به آنها اطمینان کرده اند و به پتانسیل این نژاد ایمان آورده اند. امروز در سال 2019 در تمام نقاط جهان از جمله آسیا و خاورمیانه دارای شعبه های بسیاری است به طوری که واحدهای اجداد آربراکرز در 6 کشور ایران، عربستان صعودی، مصر، نیجریه، الجزایر، آفریقای جنوبی بطور مستقیم و در سایر کشورهای منطقه بطور غیر مستقیم حضور دارند و اطلاعات تولیدی و پرورشی آنها را پایش و بررسی می نمایند.
Khalil Nassar با اشاره به اینکه سودآوری آربراکرز به آن اندازه ای است که شبیه یک کیف پول و دستگاه خودپرداز بانکی است و هر لحظه به سود تولیدکنندگان خود می افزاید اعلام کرد ایران یک بازار عالی برای این شرکت محسوب می گردد و تولیدکنندگان ایرانی توانسته اند با تلاش بیشتر و رفتار علمی ، فراتر از استاندارد عمل کرده و قطعاً سود بیشتری را عاید تجارت خود نمایند.
مدیر بازرگانی منطقه ای آربراکرز طی یک محاسبه ی ساده اعلام کرد: اگر یک واحد تولیدی مادر که سالیانه در حدود 200 هزار قطعه جوجه ریزی و مرغ در شروع تولید داشته است را در نظر بگیریم که به طور میانگین  135 قطعه جوجه به ازای هر مرغ در شروع تولید در هر دوره تولید می کند به یک سود و منفعت مشخص می رسیم . حال اگر با تلاش بیشتر تنها موفق به تولید 8 قطعه جوجه بیشتر شویم و هر جوجه را 50 سنت دلارمحاسبه کنیم خواهیم دید که با افزایش تولید به میزان 1.600.000 جوجه در یک دوره، نزدیک به 800.000 دلار بیشتر سود کرده ایم.
وی یادآوری کرد رکورد ثبت شده  تولید جوجه به ازای هر مرغ در شروع تولید (سرانه جوجه تولیدی) در ایران 169 قطعه می باشد و قطعاً این نتیجه صرفاً با یک تلاش مضاعف به دست آمده است مرغداران ایرانی باید بدانند شرکت آربراکرز و اجداد سپید طیور پارس نیاک تمام تلاش خود بر روی ارتقای ژنتیکی به کار خواهند بست و با توجه نمودن به کوچکترین مسائل پرورشی به دنبال آن هستند که سود و منافع مشتریان خود را به حداکثر امکان برسانند و برای این هدف حتی یک لحظه از تلاش، کوشش و تحقیق و آموزش دست بر نخواهند داشت.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: شرایط، وضعیت بهداشتی و اقتصادی برای تمام واریته ها و نژادها برابر است و سایر واریته ها در تمام دنیا کار ویژه و خاصی را انجام نداده اند که ما هنوز آن را انجام نداده باشیم، ژنتیک هر لحظه و هر ساله در حال پیشرفت و اصلاح است و آربراکرز به اهمیت آن کاملا آگاه است.

در بخش دوم آقای دکتر Tolga Erkus متخصص جوجه کشی شرکت آویاژن ارائه ای در خصوص چگونگی افزایش جوجه درآوری از مرحله تولید تخم مرغ و جمع آوری آن تا مرحله ستر و تفریخ داشتند.
هدف از این سخنرانی ارائه راهکارهایی جهت افزایش جوجه درآوری و راندمان و نهایتاً سودآوری گله از طریق بهبود فرایند جمع آوری و نگهداری تخم مرغ در فارم، انتقال تخم مرغ به جوجه کشی و نگهداری آنها در جوجه کشی و سرانجام انکوباسیون تخم مرغ در جوجه کشی بود.
وی افزود استفاده از اعداد و ارقام حاصل از اندازه گیری با دستگاه های ابزار دقیق جهت اطمینان از تحت کنترل بودن فرایند جمع آوری تخم مرغ و شرایط نگهداری آن تا زمان ورود به دستگاه ستر و نیز در ادامه فرایند انکوباسیون تا زمان تفریخ، نقش بسیار مهمی در نتیجه امر دارد.
متخصص جوجه کشی آویاژن در در ادامه یاد آور شد که که کنترل شرایط مطابق با فرایندهای مورد انتظار، موجب یکنواختی زمان تفریخ و حفظ کیفیت جوجه و نهایتاً تولید جوجه مطلوب نظر بازار خواهد شد.









 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com