واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام زنده برای تنظیم بازار گوشت

واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام زنده برای تنظیم بازار گوشت
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه با انعقاد قراردادی هر هفته ۵۰ هزار راس دام وارد کشور می‌شود، از اقدامات انجام شده برای تامین نیاز بازار گوشت خبرداد.
حمید ورناصری اظهار داشت: برای تامین نیاز بازار گوشت اقدامات زیادی انجام شده از جمله واردات گوشت گوسفندی تازه که به صورت روزانه از استرالیا و آسیای میانه انجام می‌گیرد و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و همچنین عرضه گوشت گوساله منجمد هم در برخی صنوف منتخب و سازمان میادین انجام می‌گیرد.
وی افزود: برای تکمیل این فرآیند اقدام دیگری نیز انجام شده که انعقاد قرارداد برای واردات دام زنده است و ظرف روز‌های آتی با واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام این موضوع محقق می‌شود.
ورناصری ادامه داد: دام‌های وارد شده در کشتارگاه‌های تهران و استان‌ها مختلف کشتار می‌شوند و به صورت لاشه تازه در تمامی شبکه‌های توزیع منتخب تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شوند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به صف‌های طولانی خرید گوشت دام به نرخ دولتی اظهار داشت: فاصله قیمتی میان بازار و این مراکز باعث تشکیل این صف‌های طولانی شده و باید گوشت آسان‌تر در دسترس شهروندان قرار گیرد تا این مشکل برطرف شود.
وی افزود: واردات هفتگی دام زنده از یک سو کوتاهتر شدن این صفوف و دسترسی آسان به گوشت دام را در پی دارد و از سوی دیگر به دلیل افزایش عرضه، کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت.
ورناصری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سایر سازمان‌های نظارتی، نظارت خود را بر عرضه با قیمت‌های مصوب و همچنین نحوه عرضه تشدید خواهند کرد تا از هرگونه تخلف جلوگیری شود.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به ادامه عرضه مرغ منجمد و گرم نیز تصریح کرد: در تهران تمام میادین تره بار گوشت مرغ را با قیمت ۹۸۰۰ تومان عرضه می‌کنند و در این خصوص مراجعات بسیار زیاد است و این روند تا زمانی که قیمت مرغ در بازار متعادل شود، ادامه می‌یابد.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۱۱/۰۷

    باسلام واحترام
    ایکاش مسئولین مربوطه درخصوص تنظیم بازار موادپروتئینی،کمترمصاحبه نمایند و بجای وعده و وعید،اقدام عملی انجام دهند.
    درخصوص واردات دام زنده بمنظور استحصال گوشت قرمز،متاسفانه چندین ماه است که مصاحبه و وعده تامین آنرا میدهند،لیکن دریغ از تامین آن!!!!!
    مشاهدات میدانی و قرائن و شواهد متاسفانه اجرا شدن عملی آنرا به این زودی،دور از دسترس نشان میدهد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com