ورشکستگی واحدهای خرد دامی با افزایش قیمت نهاده‌ها

ورشکستگی واحدهای خرد دامی با افزایش قیمت نهاده‌ها
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: با افزایش قیمت نهاده ها بسیاری از واحدهای خرد دچار ورشکستگی یا مشکلات شدید در تولید شدند.

مجید جعفری اظهار داشت: از آنجا که حوزه تولیدات دامی در ارتباط مستقیم با سفره مردم است تفاوت بارزی با دیگر بخش های کشاورزی دارد. به محض اینکه قیمت محصولات دامی تغییر می‌کند شاهد واکنش‌های مردمی و ورود رسانه‌ها هستیم به عنوان مثال اگر تغییری در زراعت گندم ایجاد شود به راحتی با واردات گندم جبران می شود و واکنش های آنی مردمی را در پی ندارد، بنابراین حوزه بهبود تولیدات دامی نیازمند کار شبانه روزی است.

وی ادامه داد: قیمت های مصوب بر تولیدات دامی خود نیز مزید برعلت است که مدیریت در این حوزه را سخت تر می‌کند چرا که قیمت نهاده های دامی دائم در حال تلاطم است و موجب می‌شود روند تولید با مخاطرات اقتصادی مواجه شود.

جعفری‌ خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه تولیدات دامی محورهایی مورد تاکید بود که حفظ واحدهای موجود تولیدی، شناسایی و احیای واحدهای راکد، تلاش در جهت رفع موانع تولید و بازگشت به چرخه تولید مهمترین محورها بود.

وی افزود: اگر بخواهیم به چرخه پایدار در حوزه تولیدات دامی دست یابیم باید واحدهای موجود را به حداکثر تولید برسانیم ضمن اینکه افزایش بهره وری تولید نیز از اولویت‌های مهم تولید است.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی جایگزینی منابع خوراکی داخلی با نهاده های وارداتی را که عمدتا با افزایش قیمت و کمبودها به جهت تحریم روبرو بوده را طرح موفقی در خراسان رضوی دانست و گفت:در سنوات گذشته با پیگیری‌های مدیر امور طیور سازمان با توسعه کشت نخود علوفه ای، تریتیکاله و توسعه کشت خارشتر طرح جایگزینی منابع خوراکی داخلی با نهاده های وارداتی عملیاتی شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com