ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین

ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین
معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد.
سید منصور حاج سید جوادی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده که یکی از آنها واردات نژادهای جدید دام سبک و سنگین است. 
وی با بیان این مطلب افزود: چند روز پیش ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد. 
به گفته وی این اقدام با هدف کمک به تامین گوشت قرمز کشور صورت گرفته و هنوز مراحل نخستین خود را طی می‌کند. 
معاون بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی قزوین در ادامه به مشخصات این نوع گوساله اشاره کرد و گفت: گوساله نژاد شاروله ۸۰۰ سال قبل در منطقه‌ای به نام شارلز فرانسه شناخته شد، وزن این گوساله به طور متوسط بین ۹۰۰ کیلوگرم تا یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد. 
این مسئول در ادامه به کیفیت گوشت و همچنین ضریب تبدیل بالا در این نژاد پرداخت و افزود: شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی، ترکیبی و غیره که در ایران پرورش می‌یابند، قابل مقایسه نیست، زیرا به طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند. 
وی در پایان گفت: البته واردات این نژاد هم اکنون برای شرکت سیمرغ زیاران، جنبه تحقیقاتی داشته و باید قابلیت‌های آن در ایران خصوصا با توجه به کمبود آب و علوفه و هزینه بالای پرواربندی در کشور بررسی و سپس در حجم‌های بالاتر اقدام شود.
 
نظرات شما
  •  

    پرهام گفت : ۹۶/۰۷/۲۹

    چقدر شبیه گوسفندن این گاوهای نژاد شاروله؟ شاید هم خواننده هاتون را گوسفند فرض کردین! ضریب تبدیل اگر بالا باشه خوب نیس.ویرایش گر هم ندارین شاید.

    پاسخ...
  •  

    علی حسینی گفت : ۹۶/۰۷/۲۹

    سلام آقای پرهام / متاسفانه این اشتباه من بود و عکس رو بعد از انتقاد شما تغییر دادم / بازم از شما عذرخواهی می کنم و حتما از این به بعد بیشتر به این موضوع توجه می کنم / در خصوص مطلب درج شده در ضریب تبدیل همون طور که در کنار این خبر مشخص هست، این خبر برای راه دانا بوده و ما در خبر دست نبردیم و عینن برای مطالعه شما قرار دادیم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com