وزارت جهاد کشاورزی به صورت سنتی اداره می شود

وزارت جهاد کشاورزی به صورت سنتی اداره می شود
عبدالله مرادی، مدرس دانشگاه در رشته فناوری باغی، انتصاب وزیری خلاق و برخوردار از نگاهی نو در راس وزارت جهاد کشاورزی را ضرورتی انکارناپذیر خواند
عبدالله مرادی معتقد است سیستم سنتی وزارت جهاد کشاورزی نیازمند وزیری جوان، خلاق وبا انگیزه است تا بتواند این مجموعه را از حالت ایستایی خارج کرده و به هوشمندسازی و گذار به مدرن شدن وادارد.
بگیرد.
این عضوهیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی به صورت سنتی اداره می شود،  افزود: وزارت جهاد برای عبور از شرایط فعلی نیازمند انقلاب مدیریتی است تا بتواند با ورود فناوری های نوین،  فعالیت ها در این وزراتخانه را روزآمد کند که این جز با بهره گیری از افکار نو و تازه در راس این وزاتخانه به طوری  که بتواند مدیریت مدرن  را جایگزین مدل سنتی فعلی کند محقق نخواهد شد.
مرادی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سالهای گذشته درگیر مسائل حاشیه ای شده است،  ادامه داد: همین موضوع باعث شده این وزاتخانه به رسالت اصلی خود در رسیدگی به وضعیت کشاورزی و خودکفایی   توجه چندانی نداشته باشد که خروجی آن مشکلاتی است که امروز در حوزه کشاورزی گریبانگیر کشور شده است.
مرادی فرافکنی را آسیب این روزهای نهادهای مختلف کشور خواند و ادامه داد: یکی از مشکلات امروز حوزه کشاورزی این است که مجلس ماموریت ها را به گردن جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی به گردن مجلس می اندازد، به نظر می رسد در چنین شرایطی بکارگیری نیرویی که خود زمانی در مجلس و کمیسیون کشاورزی مسئولیت و در همین مسئولیت ها ظرفیت تعاملی بالایی داشته و  چهره ای شناخته شده برای نمایندگان است، خواهد توانست مشکلات و تنش ها بین وزراتخانه و مجلس را به حداقل برساند.
این استاد دانشگاه مهمترین اولویت وزیر آینده را بهره مندی از نظر کارشناسان و توسعه شرکت های دانش بنیان در امر توسعه کشاورزی خواند و گفت: برای حرکت به سوی کشاورزی مدرن راهی جز استفاده از علوم و ایده های نوین وجود ندارد.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۱۰/۰۲

    سخنان آقای مرادی، این مدرس دانشگاه آنچه که واقعیت امروز وزارت جهاد کشاورزی است را مطرح نمودند.
    بروز رسانی های زیادی در وزارت جهاد کشاورزی، منطبق با علم و تکنولوژی امروز جهان باید بوقوع بپیوندد. وسعت عملکرد بهینه در جهاد کشاورزی آنقدر زیاد است که فرآیند تلاش های سازمان هایی مانند سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا را در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، به جدیت یاری رسانی نماید.

    پاسخ...
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۱۰/۰۲

    نقش وزارت جهاد کشاورزی در ارتقاء سطح کیفیت غذایی و سلامتی جامعه مرتبط با تغذیه بسیار ارزنده است.
    رصد، کارخانجات تولید مکمل، خوراک دام _ طیور و آبزیان، همچنین الزام سازی در اجرای بایست ها در این کارخانجات موجبات داشتن جمعیت دام و طیور سالم ومهار بیماری ها در این حوزه را موجب خواهد گشت.
    درجه بندی کیفیتی این نوع کارخانجات و در پی آن قائل شدن برخی از امتیازات تشویقی، میتواند تضمین و تأمین در ارتقاء کمی وکیفی صنعت دامپروری و طیور باشد.

    پاسخ...
  •  

    اسماعیل اکبریان گفت : ۹۸/۱۰/۰۳

    باتوجه به متن ابتداانتقاد وسپس پیشنهاد
    انتقاداینکه وزارت جهادکشاورزی بصورت سنتی اداره میشه وبرای گذر باید وزیر جوان وخلاق وباپشتکاربالا منتخب بشه وازطرفی حل وفصل بین مجلس و وزارت خونه رو یِ وزیری باسابقه کار در مجلس بذاریم این حرف با پیشنهاد مطابقت ندارد
    مگروظبفه اصلی مجلس قانونگذاری ونظارت براجراء قانون نیست و وظیفه دستگاه دولتی اجراء صحیح قانون.
    ازطرفی وزیر پیشنهادی دولت توسط مجلس تأئیدمیشه
    حالا چراباید وزیر درنماینده یا نماینده ها نفوذ داشته باشه تا بتونه قانون رو اجرا کنه!!!
    بنابراین اگه شخصِ خاصی موردنظرهست ...

    پاسخ...
  •  

    abed گفت : ۹۸/۱۰/۰۳

    سلام و ادب و احترام خدمت تمام استید دانشگاه می بایست عرض کنم اساتید محترم در حوزه کلاسیک و نظری صاحب ایده هستند که در میدان عمل گاهی عملی نیست لذا این مد نظر باشد که بهم زدن که بهتر شدن ختم شود مهم است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com