وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت موظف به حل مشکلات خوراک دام

وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت موظف به حل مشکلات خوراک دام
سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون گفت که در این جلسه رئیس کمیسیون کشاورزی، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد که حداکثر تا روز شنبه (۱۰ شهریور) با هماهنگی هم نسبت به حل مشکل مربوط به خوراک دام، طیور و آبزیان کشور اقدام عاجل انجام دهند وگرنه منتظر استیضاح وزرای مربوطه توسط کمیسیون کشاورزی باشند.
نور محمد تربتی نژاد سخنگو کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی درباره‌ موضوعات بررسی شده جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های دامی و کشاورزی مرتبط با تولید خوراک دام وارداتی است. خوراک دام تقریبا بین ۶۰ تا ۷۵ درصد هزینه پرورش دام، طیور و آبزیان را تشکیل می‌دهد و در حال حاضر توان رقابت پذیری پرورش دهندگان نسبت به رقبای‌مان در سایر کشورها پایین و امکان صادرات محصولات پروتئینی دامی برای ما محدود است.
تربتی نژاد با توجه به تصمیم گیری‌های کشور در رابطه با واردات و صادرات، نوسانات قیمت نهاده‌های دامی از جمله خوراک دام گفت: هم اکنون صنایع پرورش دام، طیور و آبزیان با چالش‌های متعددی روبرو است. وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی باید هر چه سریع‌تر با دقت نظر، مشکلات پیش روی این صنعت را مرتفع کند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: در جلسه امروز کمیسیون، رئیس کمیسیون کشاورزی آقای کیخا، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد حداکثر تا روز شنبه با هماهنگی هم نسبت به حل مشکل مربوط به خوراک دام، طیور و آبزیان کشور اقدام عاجل انجام دهند وگرنه منتظر استیضاح وزرای مربوط توسط کمیسیون کشاورزی باشند.
این جلسه در روز دوشنبه ۵ شهریور با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان شیلات، اتحادیه ها و تعاونی های کارخانجات و تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان با هدف بررسی مشکلات واردات و صادرات و تامین نیازهای خوراک دام، طیور و آبزیان کشور تشکیل شد.
 
نظرات شما
  •  

    عسگر نوری گفت : ۹۷/۰۸/۲۷

    جناب وزی به خاطر تهدید به استیحضا صادرات خوراک دام را ممنوع کردید .با این کارتان هزارآن کارگر و کشاورز را بیکار کردید . ضزر زیادی هم به صادرکنندگان زدی و بازار خارج را از دست دادیم مشتری هایمان با پاکستانیها معامله میکنند .من صادر کننذه کاه درجه دو و سه کاه نخود و کاه عدس هستم .اقایان وزرا بگویید کدام نقطه کشور خریدار این کاه عدس و نخود میباشد .خوشبختانه کشور خودمان کاه سفید و مورد نیاز و بیشتر هم داریم محتاج کاه عدس نیستیم اصلا خریدار ندارد .هیچ دامداری این کاه را به احشامش نمی دهد چون کاه سفید داریم .شما یک دامدار را به ما صادر کنندگان معرفی کن که خریدار این علوفه باشد از مشاورینت بپرس که آیا کاه عدس در کشور طالب و خریدار دارد یا خیر .البته با این کار شما بیشتر کارخانجات خوراک دام درب کارخانه را بستند و یا با یک پنجم ظرفیت و از همه بدتر تقلیل نیرو کردند و تا عید اگر مجددا بازار خلیج فارس بدست ما نیفتد ترکیه و پاکستان و هند و چین جای ما را میگیرن.زودتر وضع را از این بدتر نکنید .پاک کردن صورت مسئله راه حل مشکل نیست .حداقل کالای که مو رد مصرف ندارد اجازه خروج و صادر ات را بفرمایید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com