پشتیبانی امور دام به بهانه ذخایر استراتژیک، واردکننده مرغ شده است

پشتیبانی امور دام به بهانه ذخایر استراتژیک، واردکننده مرغ شده است
اسداله نژاد گفت: پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک، مرغ وارد می کند درحالیکه پتانسیل تولید مرغ در کشور بالاست.
حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ، از ثبات نرخ مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون مرغ نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.
وی افزود: دولت در ۱۱ فروردین با اصلاح قیمت مرغ، بازار را متعادل کرد که انتظار می رفت حداقل در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت مولفه های تولید نباشیم چرا که این موضوع بر بازار مصرف اثر گذار است.
اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم آنکه رئیس جمهور اعلام کرد که قیمت اولیه هیچ کالایی نباید افزایش یابد، اما ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب ذرت و کنجاله سویا را افزایش داده است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد بار واحدهای مرغداری از بنادر بارگیری می شود، بیان کرد: با توجه به اثرگذاری افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل بر قیمت تمام شده تولید و کمبود و گرانی جوجه یکروزه پیش بینی می شود که بازار مرغ مجدد ملتهب شود.
وی افزود: در مقطعی که قرارگاه ساماندهی مرغ نرخ مصوب را اعلام کرد، به رغم اختلاف با آنالیز هزینه های تولید، تنها به خاطر معیشت مردم قبول کردیم.
این مقام‌ مسئول با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی تولید نیست، گفت: با توجه به عرضه جوجه ۶۰ تا ۶۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب و افزایش ۱۲ درصدی قیمت مصوب ذرت و کنجاله و کاهش تولید جوجه پیش بینی می شود که ثبات بازار مرغ شکننده باشد.
وی با بیان اینکه نهاده های دامی به طور کامل از سامانه بازارگاه تامین‌می شود، گفت: اگر تامین نهاده از طریق سامانه دچار چالش شود، بر بازار مرغ اثر می گذارد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه در فروردین ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، بیان کرد: وضعیت تولید جوجه قابل پیش بینی نیست چرا که در ماه های شهریور، مهر و آبان سال گذشته جوجه ریزی در واحدهای مرغ مادر بشدت کاهش یافت که این موضوع بر بازار مرغ اثر گذاشته است.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، بیان کرد: با استمرار روند فعلی پیش بینی می شود که میزان جوجه ریزی به ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که در صورت تحقق ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که این‌ میزان جوابگوی نیاز داخل است.
وی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، تصریح کرد: پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک اقدام به واردات مرغ کرده است، درحالیکه پتانسیل تولید مرغ در کشور بالاست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com