پلاک‌گذاری دام‌ها با هدف کاهش قاچاق در دست اجرا است

پلاک‌گذاری دام‌ها با هدف کاهش قاچاق در دست اجرا است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کاهش قاچاق دام را یکی از اهداف اجرای طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام در استان دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار راس دام در استان پلاک‌گذاری شده است.
نوربخش حاتمی با اشاره به سه میلیون و ۳۵۰ هزار راس دام در استان، افزود: با توجه به این جمعیت دامی بالا، باید بیشتر کار کرد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای هویت‌گذاری الکترونیکی دام‌های استان را بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های مرتبط خوشبختانه کمترین میزان قاچاق دام را در استان کرمانشاه شاهد هستیم و طرح پلاک‌گذاری دام‌ها نیز در استان کرمانشاه با جدیت دنبال می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به محدودیت‌های اجرای طرح پلاک‌گذاری اشاره کرد و گفت: بزرگی پلاک و مشکل چرای دام، عدم امکان رهگیری پلاک‌ها، مشکل در قرائت شماره، احتمال افتادن پلاک‌ها از گوش دام‌ها، احتمال ایجاد عفونت در گوش دام، عدم پلاک‌کوبی میش‌ها به دلیل احتمال سقط جنین، عدم دسترسی به سرور مرکزی از جمله محدودیت‌های اجرای این طرح است.
حاتمی راهکار سازمان جهاد کشاورزی را برای مشکلات یاد شده هوشمندسازی طرح پلاک‌گذاری دام‌ها عنوان کرد و افزود: این قابلیت وجود دارد که با استفاده از سامانه هوشمند در مدت سه سال دام‌های استان هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی الکترونیکی از طریق میکرو چیپ‌ها شود.
وی میزان تولیدات دامی استان کرمانشاه را اکنون ۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن اعلام کرد و گفت: این میزان شامل ۳۳۶ هزار ۵۰۰ تن شیر، ۳۶ هزار و ۴۵۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۵۰ تن گوشت مرغ، ۱۱ هزار و ۱۶۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۲۶۵ تن عسل است.
حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com