چگونه برنامه های انبار ذخیره سازی فرآورده های طیور را بهبود دهیم

چگونه برنامه های انبار ذخیره سازی فرآورده های طیور را بهبود دهیم
چگونه انتقال جوجه های فرآوری شده از خط تولید تا انبارهای سرد می توانند با افزایش بازدهی و کاهش هزینه ها همراه باشد؟
توجه نکردن به سیستم های جابجایی مرغ های گوشتی فرآوری شده به درون یخچال ها می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت بر روی بازدهی تاثیر داشته باشد.
لیفتراک هایی که قابلیت دسترسی به ارتفاعات زیاد را دارند و معمولا برای پر کردن یخچال های بزرگ استفاده می شوند، هزینه بالایی دارند. این هزینه  فقط مرتبط با خرید اولیه آن ها نیست بلکه باید لوازم یدکی آن ها را نیز انبار کرد تا در صورت فرسودگی آن ها را جایگزین نمود.
بسیاری از این مشکلات می تواند با نصب یک جرثقیل سقفی برای حمل بارها حل شود؛ این جرثقیل سقفی را یک لیفتراک پشتیبانی می کند.
برخلاف سرمایه گذاری هنگفت اولیه، نصب یک جرثقیل سقفی در کارخانه های فرآوری طیور می تواند برای فعالیت های روزانه مزیت های زیادی داشته باشد و در طولانی مدت موجب ذخیره پول شود.

حرکت آسان تر و ظرفیت بیشتر
افزایش سرعت انتقال مرغ ها به  سالن می تواند محدودیت هایی را کاهش دهد که نقشه کشی کارخانه آن ها را ایجاد کرده است و در نتیجه سرعت انتقال طیور فرآوری شده به داخل یخچال ها را نیز افزایش می دهد.

سردخانه دارای جرثقیل سقفی
با اضافه کردن یک جرثقیل سقفی به سیستم حمل و نقل، زمان و هزینه ها کاهش می یابد.
 
جرثقیل می تواند هم توسط یک شخص کنترل شود که آن را به سمت یخچال ها هدایت می کند و هم می تواند توسط یک کامپیوتر هدایت شود که بعد از قلاب شدن بارها آن ها را حمل کند.
جرثقیل سقفی نباید موجب شود که لیفتراک را حذف کنیم؛ لیفتراک ها باید جرثقیل را پشتیبانی کنند.با این حال، بجای لیفتراک های گران با قابلیت دسترسی به ارتفاعات بالا می توان لیفتراک های ارزان تریخرید که به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارند.
استفاده از یک جرثقیل سقفی ممکن است نیازمند این باشد که سردخانه را ساماندهی مجدد کنید. در این صورت می توانید با چینش خوب از فضا بهتر استفاده کنید.
با این سیستم جایگرین، پالت ها و قفسه های طیور فرآوری شده باید فقط به دیوار متصل شود. همچنین می توان دو قفسه را در راهروها رو هم چید. زیرا در این صورت کم تر نیاز است که لیفتراک ها بچرخند و از آنجا که بیشتر کارها با جرثقیل سقفی انجام می شود، راهروهای کمتری باید به قفسه ها اختصاص داده شود و در نتیجه میزان ذخیره انبارها بیشتر و دسترسی به قفسه ها آسانتر می شود.
 
در بسیاری از سردخانه ها، لیفتراک ها برای حمل و چیدن جوجه های فرآوری شده استفاده می شوند.
 
لیفتراک ها می توانند تا آنجایی که امکان دارد بارها را از ارتفاعات بلند کنند. به محض رسیدن به بالاترین ارتفاع، کالاهای باقی مانده را رها می کنند تا جرثقیل سقفی آن ها را به حرکت در آورد.
به همین ترتیب، زمانی که جوجه های فرآوری شده باید بار زده شوند، می توان قفسه ها را به پایین انداخت و آن ها را با جرثقیل به محلی که برای حمل با لیفتراک ها به سمت کامیون ها طراحی شده انتقال داد.
 
معمولا در سردخانه های بزرگ، راهروها به قدری عریض هستند که امکان حرکت راحت و ایمن را نمی دهند.

نیاز کمتر به پشتیبان
معمولا برای اطمینان از این که انتقال جوجه های فرآوری شده در انتهای خط تولید بدون توقف پیش برود، به لوازم پشتیبان کننده دیگری نیاز است تا در صورت به مشکل برخوردن لیفتراک به سرعت پاسخ دهند. این لوازم پشتیبان کننده شامل باتری های جایگزین و شارژر برای لیفتراک ها، قطعات یدکی متعدد و تایرهای یدکی می باشد.
با استفاده از جرثقیل سقفی و یک دسته لیفتراک های ساده تر می توانید تعداد قطعات یدکی انبار شده را کاهش دهد. به علاوه، هزینه های تعمیر نیز کاهش می یابد.

هزینه های کمتر جایگزینی
داشتن یک جرثقیل سقفی که حداکثر میزان بارها را به داخل یخچال ها حمل می کند به معنای این است که لیفتراک کمتر استفاده می شود و در نتیجه بیشتر عمر می کند. برای تعمیر نیز این نکته بسیار مهم است. مثلا تایرها نیاز کمتری به تعویض دارند. به همین ترتیب، با جابجایی بارها به طور هوایی، فرسودگی کمتری به وجود می آید و سطوح و کاشی های کارخانه نیز دیرتر تعویض می شوند.



 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com