با محدود شدن ذخائر سویا؛
چین در صدد حذف پروتئین از خوراک دام است !

چین در صدد حذف پروتئین از خوراک دام است !
به گزارش رویترز، توصیه های اخیر چین مبنی بر گنجاندن حداقل میزان پروتئین در خوراک دام است؛ علت عمدۀ این امر به دنبال وضع تعرفۀ بالا از سوی چین بر روی سویای امریکا اتفاق افتاد که منجر به افزایش بی سابقۀ بهای کنجالۀ سویا در چین شد.
چین در نظر دارد میزان مصرف پروتئین در خوراک دام را محدود کند، پیش نویس پیشنهادی از سوی صنایع مربوطه حاکی از نگرانی های پکن از وضع تعرفۀ سنگین بر روی سویای امریکا و محدود شدن ذخائر کشور است.
چین در حال حاضر وارد فصلی می گردد که بالاترین میزان واردات سویای امریکایی را داشت و وضع تعرفۀ بالا از سوی چین نه تنها منجر به برپا شدن جنگ اقتصادی میان چین و امریکا شده بلکه قیمت ها را نیز افزایش داده است.
بر اساس سند پیش نویس شده ای که بر روی وبسایت نیمه رسمی این صنعت در اواخر ماه سپتامبر دیده شد، "انجمن صنعت خوراک چین" در نظر دارد تا " به منظور کاهش مصرف مواد خام مورد استفاده در خوراک و کاهش آلودگی محیط زیست پرورش دام" پروتئین خام موجود در خوراک و مجموع فسفر موجود در آن برای طیور تخمگذار و مرغ گوشتی پرسفید  را در مراحل متفاوت رشد محدود سازد.  
به گفتۀ یکی از مدیران بزرگ تولید خوراک چین "چنانچه این قانون اجرا شود، میزان مصرفی کنجالۀ سویا در خوراک کاهش می یابد چرا که برای مصرف پروتئین در خوراک دام یک حدی در نطر گرفته می شود".
این انجمن برای این پیشنهاد که تا 15 اکتبر تکمیل خواهد شد، خواستار نظر عموم شدند. همچنین پیش از عملی شدن، این رهنمودها بایستی به تأیید دولت چین برسد.
در تاریخ 6 جولای سال جاری، پکن بر روی کالاهای وارداتی امریکا به ارزش 34 میلیارد دلار تعرفه ای 25 درصدی وضع کرد که این خود در جوابِ وضع تعرفه از سوی امریکا بر روی کالاهای چین به همین ارزش بود.
حال، بزرگترین مصرف کنندۀ دانه های روغنی جهان، به دنبال راههای مختلفی برای حذف کنجالۀ سویا از خوراک دام است که از آن جمله جایگزینی سایر کنجاله ها و پایین آوردن سطح پروتئین در خوراک است.
با بالا رفتن بهای کنجالۀ سویا که به دنبال نگرانی های ناشی از جنگ اقتصادی به وجود آمده، تحلیلگران ادعا دارند که دامداران و تولید کنندگان خوراک چین بیشترین تمایل را برای حذف کنجالۀ سویا از خوراک دام دارند.
از اوایل ماه ژوئن، بهای کنجالۀ سویا 20 درصد افزایش داشته و به ازای هر تُن به رقم بی سابقۀ 3,539 یوآن (511 دلار) رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com