کالاهای اساسی و ناهماهنگی مسئولین - فیلم

دانلود
رئیس کل گمرک ایران گفت: ریشه ناهماهنگی ها، تعدد قوانین و مقررات، تعدد سازمان های مرتبط با تجارت و تعدد مراجع حاکم بر یک امر واحد در کشور است.
مهدی میراشرفی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که دنیا با کاهش قوانین و مقررات به سمت سهولت کسب وکار‌ها رفته است گفت: اگر ریشه‌ای نگاه کنیم، آنچه اقتصاد ایران را رنج می‌دهد تعدد قوانین و مقررات، تعدد سازمان‌های مرتبط با تجارت و تعدد مراجع حاکم بر یک امر واحد است، این بیماری‌ها در شرایط عادی شاید خودش را نشان ندهد، اما وقتی بیماری جنگ و تحریم هم به آن اضافه می‌شود کشور را دچار مشکل می‌کند.
رئیس کل گمرک ایران با بیان این که در ۷ ماه و ۱۳ روز گذشته میزان ترخیص کالا به اندازه میزان ترخیص کالا در مدت مشابه سال گذشته بوده است گفت: با مصوبه‌ امروز جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار، قسمت اعظم کالا‌های رسوب شده در گمرکات به زودی ترخیص خواهد شد و ۶۸۵ هزار تن کالا هم اکنون در جریان ترخیص قرار دارد.
میراشرفی همچنین گفت: در بنادر بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی داریم که ۳ میلیون تن آن موجودی محسوب می‌شود.
عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار نیز قوانین و مقررات موجود را مناسب شرایط عادی دانست و گفت: این قوانین و ضوابط در شرایط جنگ و تحریم ظالمانه یکی از علل ناهماهنگی هاست، زیرا هر سازمان و دستگاه تلاش می‌کند به وظایف خودش طبق قوانین موجود عمل کند، اما شرایط جنگ ساز و کار خودش را دارد و باید با برگزاری جلسات این ضوابط را کم کرد.

توسعه بن دا فرآور

او همچنین تاکید کرد: به ضرس قاطع عرض می‌کنم که ما هیچ کمبودی کالایی در کشور نداریم.
مرتضی رضایی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به کثرت دستورالعمل‌ها و ضوابط دست و پاگیر گفت: یک معنای دیگر ناهماهگی هم تداخل مسئولیت‌ها و وظایف است و وقتی همه دستگاه‌ها می‌خواهند به وظایفشان عمل بکنند این مشکلات به وجود می‌آید.
او در خصوص افزایش نرخ تخم مرغ و گوشت هم توضیح داد: اصلی‌ترین عامل افزایش نرخ تخم مرغ افزایش صادرات آن بود که با متوقف شدن موقت صادرات قیمت تخم مرغ به قیمت مصوب برگشت، اما در مورد گوشت با توجه به نوسان قیمت ارز، عطش قاچاق معکوس اتفاق افتاد وگرنه در تولید گوشت اتفاقی نیفتاده است و با تدابیری که اتخاذ شده به زودی قیمت گوشت به زیر ۵۰ هزار تومان برمی گردد.
عباس تابش رئیس سازمان حمایت نیز با تایید وجود کالا به اندازه کافی در کشور گفت: برای حل مشکلات در کوتاه مدت چند کار در اولویت سازمان حمایت و کلیت نظام قرار گرفته است، یکی استفاده از ظرفیت سامانه انبار است،
او افزود: اهتمام بر این است که از فردا هم از توان بسیج و اصناف و هم دادستانی و نیروی انتظامی برای بازرسی و شناسایی انبارها استفاده کنیم، نگهداری کالاهای حساس و ضروری و اساسی در انبار‌هایی که در سامانه انبار عضو نیستند جرم تلقی می شود و علاوه بر احتکار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور است، از این طریق فردا بازرسی‌ها بر اساس سامانه انبار انجام می‌گیرد و هر کالایی که در انبار‌ها باشد به کف بازار می‌آید.
تابش گفت: در بلند مدت ما باید به شبکه توزیع منسجم و شفاف فکر کنیم و سریعا بتوانیم سامانه جامع تجارت را عملیاتی کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com