کانیبالیسم در مرغداری‌های قزوین مشاهده نشده است

کانیبالیسم در مرغداری‌های قزوین مشاهده نشده است
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیماری کانیبالیسم در اثر کمبود مواد معدنی در بدن طیور و یا افزایش نور ایجاد می‌شود که خوشبختانه چنین موردی در استان قزوین مشاهده نشده است.
حمید زینالی ، اظهار کرد: کانیبالیسم یک بیماری است که در اثر کمبود مواد معدنی در بدن طیور ایجاد می‌شود و در این بیماری طیور به بدن خود نوک می‌زنند.
وی ادامه داد: در موارد خفیف، بیماری کانیبالیسم منجر به پرکنی دم شده و در مراحل پیشرفت موجب زخم و جاری شدن خون می‌شود، البته این بیماری در مراحل شدید موجب بیرون کشیدن امحا و احشا خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: بروز بیماری کانیبالیسم به علت کمبود مواد معدنی و یا نور زیاد است که با افزودن نمک و سایر مواد معدنی و یا کاهش نور بهبود پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: در استان قزوین مواردی از کانیبالیسم گزارش نشده است چون واحدهای پرورش طیور استان از واحدهای قدیمی هستند و در آن‌ها دامپزشک‌هایی مستقر هستندکه به‌طور مستمر پایش انجام می‌دهند.
زینالی در خصوص سلامت دام و طیور استان بیان کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم که در بهترین موقعیت قرار داریم و بیماری‌های واگیردار و شایع طیور و دامی در استان مشاهده نشده است؛ در خصوص بیماری آنفلوآنزای طیور و پرندگان باید بگوییم که ۲ سال و پنج ماه است در وضعیت عادی و سفید قرار داریم.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا مانند گذشته تأکید می‌شود که همشهریان از مرغ بسته‌بندی استفاده کرده و از قطعه کردن مرغ در واحدهای فروش ممانعت کنند؛ مشتریان متقاضی مرغ‌های قطعه‌بندی شده می‌توانند از محصولات شرکت‌های مجاز در بازار خرید کنند چون کارکنان این مراکز همه روزه تب سنجی شده و از لوازم حفاظتی استفاده می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com