کاهش حدود ۱میلیون قطعه جوجه ریزی در خردادماه

کاهش حدود ۱میلیون قطعه جوجه ریزی  در خردادماه
جوکارمدیرعامل اتحادیه مرغ داران استان یزد گفت: جوجه‌ریزی طی خرداد ماه جاری در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت ماه قبل حدود یک میلیون کاهش دارد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،با بیان اینکه اجرای طرح حدف ارز ترجیحی بسیار لازم و ضروری بود اظهار داشت:قیمت اعلامی از سوی دولت برای فروش مرغ در ابتدای اجرای این طرح۵۸هزارو۸۰۰تومان بود اما به علت عدم وجود تقاضا در حال حاضرو با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، قیمت فروش مرغ در مغازه های سطح شهر یزد به ۵۲هزار و۲۰۰تومان رسیده است.

وی ادامه داد: حدود یک هفته قبل که واحدهای تولید مرغ هنوز مقداری از نهاده های دولتی را داشتند قیمت مرغ در فروشگاه های استان حتی به حدود۴۰هزارتومان نیز رسیده بود ولی در حال حاضرچون دیگر نهاده دولتی وجود ندارد قیمت مجددا افزایش داشته و به ۵۲هزار و ۲۰۰تومان رسیده است.

جوکار با اشاره به اینکه در ماه خرداد میزان جوجه ریزی استان به شدت کاهش داشته تصریح کرد: به صورت متوسط میزان جوجه ریزی استان ماهانه حدود ۳میلیون بوده که در این ماه حدود ۱ میلیون این میزان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مرغداران استان یا این شغل را رها یا میزان تولید خود را کاهش داده اند ابراز داشت: تولید مرغ نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد و با توجه به بازار فعلی که بسیاری از تولید کنندگان در حال ضرردهی هستند دیگر انگیزه ای برای ورود افراد به این شغل نمانده است.

جوکار مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد در پایان تصریح کرد: علیرغم اینکه اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰تومانی لازم بود اما بهتر بود دولت به نظرات کارشناسان صنعت مرغ نیز توجه کرده و نظرات آنها را در این طرح اعمال می کردند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com