کاهش صادرات گوشت گوساله امریکایی

کاهش صادرات گوشت گوساله امریکایی
صادرات گوشت گوسالۀ امریکا ، تحت تأثیر موانع بازرگانی و اقتصادی بین الملل علیرغم دسترسی به بازار ژاپن ، با مشکلاتی رو به روست .
بر اساس آخرین آمار و گزارشات ارائه شده از " فدراسیون صادرات گوشت ایالات متحده " (USMEF)، وزن گوشت گوسالۀ صادراتی در ماه فوریه در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت . علیرغم این کاهش وزن ، 5 درصد افزایش ارزش مالی در این ماه به چشم می خورد.
بر اساس اطلاعات و آمار صادرات هفتگی ، علیرغم توسعۀ بازار صادرات گوشت گوساله به ژاپن از اول فوریه (افزایش سن گلۀ مادر از حداکثر 21 ماه به 30 ماه)این بهبود و توسعۀ بازار، تأثیری در افزایش صادرات نداشته است . فدراسیون صادرات گوشت گوسالۀ امریکا (USMEF) پیش بینی می کند که تأثیر این توسعۀ بازار در آمار و ارقام صادرات ماه مارس مشخص تر خواهد بود .
یکی از کارشناسان اقتصادی علوم دامی دانشگاه داکوتای شمالی اظهار می کند : "از جمله عوامل مؤثر که در صادرات گوشت گوساله به ژاپن مؤثر بوده رکود اقتصادی در این کشور و بالا رفتن ارزش دلار در مقابل ین ژاپن است ."  همچنین فدراسیون صادرات گوشت گوساله امریکا عنوان کرد که معضل بیماری راکتوپامین نیز بر روی صادرات گوشت گوساله به روسیه و در نتیجه مجموع صادرات تأثیر گذاشته است . از آنجاییکه در اوایل سال جاری روسیه اعلام کرد واردات هرگونه گوشت گوساله ، خوک و بوقلمون از امریکا ممنوع می باشد مگر آنکه گواهی عدم وجود راکتوپامین داشته باشد رویهمرفته ، کاهش صادرات گوشت گوساله به روسیه از کاهش رقم صادرات ماه فوریه چشمگیرتر بود. از آنجاییکه ایالات متحده هنوز گواهی تأیید گوشت سالم و فاقد راکتوپامین ارائه نکرده است صادرات گوشت گوساله به روسیه همچنان متوقف است . طی چند سال اخیر صادرات گوشت گوساله به روسیه روندی رو به افزایش داشت و در سال 2012 روسیه ششمین کشور پیشتاز در واردات گوشت گوساله ایالات متحده بود .     

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com