کاهش قیمت دام زنده در بازار

کاهش قیمت دام زنده در بازار
سلطانی از کاهش ۱۳ درصدی قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت گوشت در اکثر نقاط کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.
سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران با اظهار بی اطلاعی نسبت به قاچاق دام اظهار کرد: با توجه به آنکه اولویت اصلی تنظیم بازار داخل است،از این رو مسئولان ذی ربط باید جلوی قاچاق را بگیرند تا بازار ساماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نیست،افزود:بنابر آمار قیمت دام زنده و لاشه به سبب ازدیاد عرضه نسبت به اسفند ۹۷ کاهش چشمگیری داشته به طوریکه برخی استان‌ها اعلام آمادگی کردند که دام روی دستشان مانده است.
سلطانی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه دام عید قربان نداریم،بیان کرد:بنابر مکاتبات صورت گرفته در نظر داریم که با عرضه مستقیم دام از سودجویی عوامل واسطه و دلالان جلوگیری کنیم.
مدیر عامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه قیمت گوشت و دام زنده ۱۲ تا ۱۳ درصد در بازار کاهش یافته است،گفت:هم اکنون قیمت گوشت در اکثر نقاط کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است، در حالیکه در ایام پایانی سال گوشت با نرخ بالای ۱۲۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد.
وی متوسط قیمت دام زنده سبک را ۳۶ هزار و دام سنگین را ۳۱ تا ۳۴ هزار تومان اعلام کرد.
سلطانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دام زنده در آستانه عید قربان دور از انتظار نیست،بیان کرد:با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید دام زنده در روز عید قربان بدیهی است که دلالان با سوء استفاده از شرایط بازار قیمت را مقطعی افزایش می‌دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون دلالان و واسطه ها،دام را به منظور عرضه در عید قربان خریداری و نگه داری کردند تا بتوانند با قیمت‌های بالایی در بازار به فروش رسانند.
وی در پایان با انتقاد از عرضه دام زنده با نرخ بالای ۴۲ هزار تومان در بازار بیان کرد:همه ساله بسیاری از عوامل واسطه جیب خود را برای عید قربان دوختند،از این رو با عرضه مستقیم در میادین در نظر داریم که حلقه‌های واسط را از بین ببریم.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com