کاهش قیمت مرغ ادامه دار خواهد بود؟

کاهش قیمت مرغ ادامه دار خواهد بود؟
رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی پیش بینی کرد، به دلیل عرضه بالا و تقاضای پایین مرغ در بازار، قیمت هر کیلوگرم آن در روزهای پایانی هفته جاری دست کم ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یابد.

مهدی یوسف‌ خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زیر نرخ مصوبی است که دولت برای مصرف کننده تعیین کرده است.

وی یادآور شد: در پایان اردیبهشت ماه سالجاری، دولت دور جدید اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای را آغاز کرد و در راستای اجرای آن، نرخ مصوب ۴ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات را افزایش داد.

یوسف‌ خانی تصریح کرد: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف در پی اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای، نرخ مصوب هر کیلو گرم مرغ گرم برای مصرف کننده به ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان افزایش یافت.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی؛ هم اکنون هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر به طور متوسط ۵۵ هزار تومان به مصرف کننده فروخته می‌شود.

یوسف‌ خانی اظهار کرد: در هفته گذشته مرغ زیر این قیمت بود، از ابتدای هفته با رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در پی افزایش تقاضا در بازار، قیمت مرغ افزایش یافت و به ۵۵ هزار تومان رسید.

وی پیش بینی کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در روزهای پایانی هفته جاری دست کم ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یابد.

یوسف خانی دلیل کاهش ۵ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ در روزهای پایانی هفته جاری را عرضه بالا و تقاضای پایین برای این کالا عنوان کرد.

وی معتقد است؛ میزان کاهش تقاضا حتی در ایام خاص مانند تاسوعا و عاشورا نسبت به سال‌های قبل قابل لمس است و نشان از کاهش توان خرید مردم دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی معتقد است؛ هر چند در شرایطی که توان مالی مردم کاهش یافته قیمت پایین مرغ و رسیدن آن به زیر نرخ مصوب برای آن‌ها خوشایند است، اما مرغداران در زیان قرار دارند و این موضوع می‌تواند خود را در ماه های آینده با کاهش تولید و عرضه به بازار و افزایش قیمت‌ها نشان دهد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد، در حال حاضر در بازار پایتخت قیمت مرغ از هر کیلوگرم ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان متغییر است. عمدتا قیمت کمتر مربوط به مناطق پایین شهر و بیشترین قیمت مربوط به مناطق بالای شهر تهران است.

فروش گوشت مرغ به صورت قطعه بندی نیز قیمت بالاتری نسبت به مرغ کامل دارد. به طور مثال: هم اکنون هر کیلوگرم سینه مرغ به طور متوسط ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم ران مرغ بدون پوست ۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com