کاهش وزنی واردات نهاده‌های دامی به ۳۱ درصد رسید

کاهش وزنی واردات نهاده‌های دامی به ۳۱ درصد رسید
واردات نهاده های دامی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۳۱ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱، ۸ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی (ذرت، جو و کنجاله سویا) وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۷۶۹ تنی نهاده‌های دامی در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

ارزش دلاری واردات نهاده‌های دامی در ۸ ماهه سال گذشته ۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۱۳۷ دلار بوده است که این رقم در سال جاری با کاهش ۱۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۷۸۵ دلار رسیده است.

علاوه بر این، میزان واردات ذرت در ۸ ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۰۲ تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ذرت در ۸ ماهه سال گذشته به وزن ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۷۸۸ تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار به لحاظ وزنی رشد ۱۶ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش دو درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در ۸ ماهه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۳۸ تن جو به ارزش ۷۰۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۳۹ دلار وارد کشور شده است که مقایسه این میزان با واردات ۹۱۲ هزار و ۴۰۴ تنی جو به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیون و ۳۲۵ هزار دلاری در دوره مشابه سال جاری کاهش ۶۲ درصدی وزنی و کاهش ۵۰ درصدی ارزشی واردات این کالا را نشان می‌دهد.

در ۸ ماهه سال جاری واردات کنجاله سویا ۶۶۹ هزار و ۸۹۸ تن به ارزش بیش از ۴۰۲ میلیون و ۸۴۵ هزار دلار بوده که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۵۰ تنی این کالا به ارزش ۹۸۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۵۲۰ دلار در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۶۳ درصدی و کاهش ارزشی ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در ۸ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۹۴ تن دانه سویا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۰۵ دلار وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با واردات یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۵۱۳ تنی دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۶۶ دلاری در ۸ ماهه سال جاری کاهش ۱۰ درصدی وزنی و افزایش شش درصدی ارزش واردات این کالا را نشان می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com