کمبود ذرت در شهر بلیتر اندونزی

کمبود ذرت در شهر بلیتر اندونزی
ریزش باران بی سابقه در اندونزی بخش های زیادی از این کشور را دچار خسارت کرده است. من جملۀ این مناطق شهرستان بلیتر در جاوای شرقی است که منجر به نگرانی مرغداران در این منطقه شده چرا که این باران ها بر روی کمبود بیشتر ذرت مورد استفاده در خوراک طیور تأثیرگذار بوده است.
Sukarman مدیر انجمن محلی مرغداری در بلیتر اذعان داشت: "در هفته های اخیر قیمت ذرت سیر صعودی داشته است و با 800 روپیه بیشتر از نرخ مصوب دولتی به 4,800 روپیه/کیلوگرم رسیده است. این در حالیست که قیمت تخم مرغ رو به کاهش است."
طبق قوانین وزارت بازرگانی این کشور قیمت تخم مرغ بایستی 19,000 تا 21,000 روپیه/کیلوگرم باشد. اما در حال حاضر تخم مرغ به قیمت 19,400 روپیه/کیلوگرم در منطقه به فروش می رود که کمتر از سقف قیمت آن است.
Sukarman در ادامه افزود: "آنچه که وضعیت را وخیم تر می سازد، کشمکش مرغداران برای یافتن ذرت در بازار است که آنها را در زمینۀ خوراک طیور با مشکل مواجه ساخته است. در واقع ذرت آنچنان در بازار نایاب است که مرغداران به سایر محصولات کشاورزی مثل برنج برای تغذیۀ طیورشان روی آورده اند.
خشکسالی طولانی مدت ماههای اخیر سال گذشته نیز بر روی بازدهی مرغداران بلیتر تأثیرگذار بوده و تولیدات تخم مرغ به لحاظ کمّی و کیفی با اُفت مواجه بوده است.
50 درصد تولیدات تخم مرغ در جاوای شرقی به شهرستان بلیتر تعلق دارد؛ در سال 2018 میلادی این شهرستان با 18 میلیون مرغ 155,802 تُن تولیدات تخم مرغ داشت. جاوای شرقی نیز 30 درصد تولیدات تخم مرغ کشور را بر عهده دارد.
مرغداران این منطقه به منظور حفظ تولیدات خود و تغذیۀ مرغ ها به 1500 تا 2000 تُن ذرت در روز نیاز دارند.
در اکتبر سال 2018 میلادی، مرغداران در اعتراض به قیمت ذرت و تخم مرغ که به ترتیب به 5,500 و 15,000 روپیه / کیلوگرم رسید، دست به اعتراض زدند.
Adi Andaka رئیس انجمن دامپروری بلیتر ضمن اخطار به دولت برای چاره اندیشی هر چه سریع تر به منظور پیشگیری از قحطی بیشتر، اظهار داشت: "صعود بهای ذرت مشکلی است که مرغداران حداقل سالی یک مرتبه با آن مواجه می گردند، به خصوص در فصول بارانی سال؛ اما آنچه که بیش از بهای ذرت نگران کننده است، کمبود ذرت در بازار است!"
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com