کمبود گوشت مرغ در گلستان از ماه آینده

کمبود گوشت مرغ در گلستان از ماه آینده
رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: درحال حاضر مرغداران گلستانی حال و روز خوبی ندارند و کمبود نهاده، گرانی‌ها و بالا رفتن هزینه‌های تولید باعث شده جوجه ریزی نداشته باشند ودرماه آینده با کمبود گوشت مرغ مواجه خواهیم بود.


علی محمد چوپانی اظهار کرد: به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور  در انتقال ارز به کشور با مشکل مواجه هستیم و از طرفی بانک مرکزی بخش نامه های سختگیرانه ای اعمال کرده که کار را برای تجار و بازرگانان سخت کرده است.

وی گفت: بانک مرکزی بجای اینکه بخش نامه های سختگیرانه صادر کند به اتاق بازرگانی اختیار دهد که هر بازرگانی کالا صادر می کند تعهد ارزی انجام دهد و به شکل های مختلفی ارز را وارد کشور کند.

وی گفت: هرچه تجارت ایران با کشور های جهان تسهیل شود قطعا سرمایه گذاران بیشتری برای انجام سرمایه گذاری به کشور ورود پیدا می کنند و این اقدام به افزایش اشتغالزایی و درآمدهای ارزی کمک می کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که  اخیرا قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا کرده و خانواده ها  به سمت گوشت مرغ متمایل شده‌اند تولید مرغ هم با مشکلاتی روبرو است. متاسفانه تولید کنندگان گوشت مرغ هم در استان حال و روز خوبی ندارند و کمبود نهاده، گرانی‌ها و بالا رفتن هزینه‌های تولید باعث شده جوجه ریزی نداشته باشند.

چوپانی بیان کرد: ارز نهاد دامی از ۴۲۰۰ تومان به ۲۹ هزار تومان رسید که ۷ برابر رشد داشته است و مرغ ۳۰ هزار تومانی به حدود ۶۰ هزار تومان رسید. لذا چون قیمت تمام شده گوشت مرغ افزایش پیدا کرد  مرغ  ۶۰ هزار تومانی پاسخگوی هزینه های تمام شده مرغداران نیست.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت مرغداران زیان می دهند و تنها راه پیش روی خود را کاهش جوجه ریزی می دانند که درماه های  آینده با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com