کنترل صد درصدی دام‌های سبک علیه تب مالت در خراسان‌جنوبی

کنترل صد درصدی دام‌های سبک علیه تب مالت در خراسان‌جنوبی
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از کنترل 100 درصدی دام‌های سبک علیه تب مالت در خراسان‌جنوبی خبر داد.
«محمد اصغرزاده»، اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری تب مالت از ابتدای امسال بیش از 400 هزار رأس بره و بزغاله ماده علیه این بیماری ایمن شدند.
وی بیماری تب مالت را یکی از بیماری‌های خطرناک و قابل انتقال از دام به انسان برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل این بیماری واکسیناسیون دام‌های حساس است.
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا صددر صد برنامه‌های پیش‌بینی که در حوزه مبارزه با این بیماری در جمعیت دام سبک داشتیم، طبق برنامه زمانبندی محقق شده است.
اصغرزاده ادامه داد: با توجه به اهمیت این بیماری و به‌منظور بررسی تأثیر واکسن و اطمینان از تأثیر آن، طرح ارزیابی سرمی تب مالت در دام‌های استان اجرا شد و بیش از 661 نمونه خون به صورت رندوم از دام‌هایی که واکسن را دریافت کرده بودند، اخذ و آزمایشات مرتبط صورت گرفت.
وی اظهار کرد: خوشبختانه پس از بررسی‌ها مشخص شد سطح ایمنی مناسبی از تیتر واکسن در بدن دام‌ها وجود دارد.
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شرایط خراسان‌جنوبی در حوزه بیماری تب مالت نسبت به سالیان گذشته بسیار مطلوب است.
اصغرزاده یادآور شد: طی سه سال گذشته از طریق واکسیناسیون گسترده دام‌ها، آموزش دامداران و همکاری اصحاب رسانه و مراکز بهداشتی کاهش کاملاً محسوسی در آلودگی موارد انسانی ایجاد کرده‌ایم.



 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com