کنه ها یک تهدید اقتصادی جدی در صنعت مرغداری

کنه ها یک تهدید اقتصادی جدی در صنعت مرغداری
کنه یا Dermanyssus gallinae ،این جانور بسیار کوچک برای صنعت مرغ و تخم مرغ اروپا بسیار پرضرر محسوب می شود. 
این انگل خون آشام که در اکثر کشورهای اروپایی یافته می شود ، قادر به انتقال اکثر بیماری های طیور و در نهایت مرگ و میر و از بین رفتن گله های طیور است و در واقع یکی از انگل های شناخته شده در میان طیور تخمگذار اروپایی شناخته شده است. این یکی از دلایلی است که دانشمندان و کارشناسان را برآن داشت تا تحقیق و بررسی در خصوص کنه طیور داشته باشند.
از آنجاییکه اتحادیۀ اروپا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصلی گوشت مرغ و طیور است و همچنین دومین تولید کنندۀ بزرگ تخم مرغ در جهان محسوب می گردد، نمایندگانی از 17 کشور عضو اتحادیۀ اروپا در این تحقیقات که در ماه نوامبر و در شهر بروکسل انجام شد حضور داشتند.   
در واقع هدف جامع و فراگیر این تحقیقات بهبود سلامت ، رفاه ، و عملکرد و بازدهی 350 میلیون مرغ تخمگذار اروپا از طریق کنترل کنه و انگل هاست. 
به غیر از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا ، کشورهای بوسنی و هرزگوین ، یوگوسلاوی و مقدونیه ، ایسلند ، نروژ، صربستان ، سوئیس ، و ترکیه هم در برنامه هفتم اتحادیۀ اروپا تحت عنوان COST و با سرمایه گذاری 250 میلیون یورو شراکت دارند که طی 40 سال برنامه های علمی و فناوری مشابه انجام داده اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com