۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی وارد کشور شد

۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی وارد کشور شد
سیدجواد ساداتی نژاد در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی با محوریت بخش کشاورزی اظهار داشت: این نهاده ها با ارز دولتی وارد شده، بنابراین باید نظارت قوی در توزیع آن وجود داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ضعیف بوده است گفت: تاکنون هیچ دولتی بالای پنج درصد در بخش کشاورزی سرمایه گذاری نکرده، با وجود اینکه بیشترین شاغلان مربوط به این حوزه هستند اما بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت بوده است.
ساداتی نژاد اظهار داشت: این در حالی است که بخش کشاورزی در تحریم بر خلاف سایر بخش ها با چالش اساسی مواجه نشد، با وجود اینکه در حوزه صادرات در تمامی بخش ها کاهش داشته ایم صادرات محصولات کشاورزی رشد مثبت داشت.
وی از اختصاص یارانه به وارادات نهاده های دامی انتقاد کرد و افزود: یارانه باید به انتهای زنجیره تولید اختصاص داده شود و یا در اختیار تولید کننده باشد اگر همین روال در کشور ادامه داشته باشد در ماه های آینده برای تامین گوشت با چالش مواجه می شویم.
ساداتی نژاد به قیمت محصولات کشاورزی که به صورت تضمینی خریداری می شوند اشاره کرد و افزود: چرا باید ضعیف ترین قشر محصولش را ارزان بفروشد.
رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی مردم بیشتر گوشت مرغ استفاده می کنند که متاسفانه در این بخش نیز دچار مشکل شده ایم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com