۲ کشتی حامل نهاده‌ دامی در اسکله بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند

۲ کشتی حامل نهاده‌ دامی در اسکله بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌ دامی روز چهارشنبه در اسکله "فله‌بار" بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند.

حمید بدوی افزود: یک فروند از این کشتی‌ها حامل ۶۵ هزار تُن کنجاله سویا و یک فروند دیگر حامل ۴۳ هزار تُن جو دامی است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور برزیل سفارش و خریداری شده است.
وی با بیان اینکه تخلیه محموله‌ این کشتی‌ها و حمل یکسره آنان به مناطق مختلف کشور شروع شده است ابراز امیدواری کرد کار تخلیه نهاده‌های دامی تا سه روز آینده به پایان برسد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان ادامه داد: ۱۵ فروند کشتی جامل نهاده‌ دامی و غلات در لنگرگاه بندرامام خمینی (ره) به زودی پس از برطرف شدن مشکلات اسنادی و ارزی در اسکله این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.

بدوی افزود: امسال تاکنون ۱۲.۵میلیون تُن نهاده‌ دامی و غلات در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده که از میزان ۱۰.۵ میلیون تُن با کامیون و قطار باری به سایر نقاط کشور حمل شده است.
حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام‌خمینی (ره) وارد می‌شود.
این بندر دومین و برزرگترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۱۲۰کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است و ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com