۷۵۰ تولید کننده خوراک دام و طیور خواستار افزایش تسهیلات سرمایه در گردش شدند

۷۵۰ تولید کننده خوراک دام و طیور خواستار افزایش تسهیلات سرمایه در گردش شدند
۷۵۰ تولید کننده خوراک دام و طیور با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزایش تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش برای ادامه تولید خود شدند.

حسین کیهانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با ارسال نامه ای به جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با توجه به افزایش هزینه ها تولید خوستار افزایش تسهیلات تامین سرمایه در گردش 750 تولید کننده خوراک دام و طیور مانند 29 تولید کننده مورد تایید انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان،  شدند.

جناب آقای دکتر ساداتی نژاد

وزیر محترم جهاد کشاورزی

موضوع:  رانت تسهیلات سرمایه در گردش کارخانجات

با سلام،

احتراماً پیرو مصوبه تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 12 درصد توسط بانک کشاورزی برای بخش تولید خوراک کشور به استحضار می‌رساند با توجه به  نامه شماره 38572/020 مورخ 1/11/1401 حضرتعالی به رییس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش تسهیلات سرمایه در گردش صنعت دام، طیور و آبزیان، با توجه به پیگیری های صورت گرفته، بانک کشاورزی با ارسال نامه ای به استان‌ها صرفا 29 کارخانه مورد تایید انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان را دارای صلاحیت می داند و عملا 2000 میلیارد تومان وام صرفا برای کارخانجات معرفی شده از سوی انجمن صنایع خوراک تخصیص می یابد.

حال شبهات زیر برای 750 کارخانه زیر مجموعه این اتحادیه بوجود آمده است. خواهشمند است برای تنویر افکار این بخش از تولیدکنندگان پاسخ مناسبی به مطالبات ذیل ارایه شود:

با چه مجوزی انجمنی با کمتر از 15 درصد کارخانه تولیدکننده عضو، برای860 کارخانه موجود در کشور در خصوص تسهلات سرمایه در گردش، تصمیم گیری می نماید؟
وزیر محترم چه پاسخی برای حقوق صنفی پایمال شده 85 درصدی کارخانجات باقیمانده دارد؟
بر اساس کدام ماده قانونی انجمن های صنفی می توانند فعالیت مالی داشته باشند که چنین مجوزی به انجمن خوراک تفویض شده است.
 بر اساس نامه بانک کشاورزی مشخص کنید که «توزیع عادلانه» بر اساس چه مکانیزمی صورت گرفته است؟
با چه پشتوانه و مجوزی انجمن صنایع خوراک مدعی تایید کارخانجات در هیاتی مشتمل بر رییس انجمن، معاون محترم امور دام و نماینده بانک کشاورزی برای تایید درخواست های سامانه سیتا می باشد، نقش اتحادیه سراسری در این بین چست؟
علیهذا خواهشمند است به منظور اطلاع رسانی این اتحادیه به اعضا (25 تعاونی و 750 کارخانه زیر مجموعه) و پاسخ به شبهات بوجود آمده برای بخش بزرگی از تولیدکنندگان در این خصوص روشنگری نمایید.

                                                حسین کیهانی

         رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com