دامداری‌ها بدون گواهی دامپزشکی توقیف می‌شوند
معاون سیاسى، امنیتى و اجتماعى استاندارى البرز از تشکیل جلسه پیشگیرى، کنترل و مقابله با بیمارى تب برفکى خبر داد و گفت: فعالیت دامداری‌های فاقد گواهی دامپزشکی ممنوع است‌.
 
قابل توجه دامداران؛ واکسیناسیون رایگان دام‌ها علیه تب برفکی آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی به طور رایگان واکسینه می‌شوند.
 
عرضه مرغ به بازار 11 درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
هشدار دامپزشکی کرمان برای محافظت از دام‌ ها در مقابل سرما
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بر لزوم محافظت از دام ها در برابر سرما تاکید کرد.
 
هشدار نفوذ سویه SAT-۲ تب برفکی به کشور
اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به شیوع و بروز بیماری تب برفکی سویه SAT-۲ در تمامی استان‌های کشور عراق و نیز بروز این بیماری در دیگر کشورهای همسایه، نسبت به خطر نفوذ این سویه اگزوتیک به کشور هشدار داد.
 
آماده‌سازی برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان از سوی سازمان دامپزشکی
رییس سازمان دامپزشکی کشور از آماده‌سازی و تقویت راهکارهای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
 
هشدار دامپزشکی آذربایجان غربی نسبت به خطر شیوع بیماری تب برفکی
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش عوامل خطر رخداد بیماری تب برفکی در سطح استان نسبت به خطر شیوع این بیماری در بین دام‌های استان هشدار داد.
 
دامپزشکی استان مرکزی نسبت به افزایش کانون‌های تب برفکی هشدار داد
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی، نسبت به افزایش کانون‌های تب برفکی در این استان هشدار داد و گفت: وضعیت بیماری تب برفکی امسال در بین دام‌های استان روند طبیعی داشته و در ماه‌های اخیر تعدادی کانون بیماری مشاهده شده‌ است.
 
دستورالعمل کنترل بیماری های طیور منتشر شد
سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، عسل و کرم ابریشم اقدامات بهداشتی لازم در واحدهای پرورشی طیور و مراکز وابسته برای کنترل بیماری ها را اعلام کرد.
 
دامداران بیماری ppr و اکتیما را اشتباه نگیرند
معاون سلامت دامپزشکی ایلام گفت: علائم بیماری های اکتیما و ppr بسیار مشابه است لذا تشخیص و تفکیک این ۲ بیماری فقط توسط دامپزشکان امکان‌پذیر است.
 
توزیع بیش از 120 میلیون دوز واکسن و عدم گزارش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکسال گذشته
دکتر عباس جمالی - عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور- در مصاحبه با ITPNews گفت : در حالی که در مهر ماه سال جاری هیچگونه واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وارداتی در بازار نبود یک شرکت دانش بنیان عضو این انجمن با توزیع بیش از 11 میلیون دوز واکسن در سراسر کشور نیاز مرغداران به این واکسن راهبردی را تامین نمود.
 
سمنان تامین‌کننده ۸۵ درصد نیاز دارویی دامپزشکی کشور است
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۵ شرکت این استان ۴۴۶ قلم انواع داروی دام و طیور معادل ۸۵ درصد نیاز کشور را تولید می‌کنند.
 
زمینه صادرات اقلام دامپزشکی به دیگر کشورها وجود دارد
سرپرست سازمان دامپزشکی گفت: اکثر اقلام دارو و تجهیزات حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و حتی زمینه صادرات به کشور‌های دیگر هم به وجود آمده است.
 
برنامه واکسیناسیون طیور در حال انجام است
سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در فصل سرما، برنامه واکسیناسیون طیور در حال انجام است.
 
اقلام دامپزشکی به تالار دوم در بازار مبادله منتقل شد
ارز ۲۸.۵۰۰ مربوط به اقلام دامپزشکی حذف و به تالار دوم در بازار مبادله منتقل شد.
 
هشدار دامپزشکی لرستان در خصوص لزوم پیشگیری و کنترل تب کریمه کنگو
مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: رعایت الزامات بهداشتی در امر پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو الزامی است.
 
۷۰ درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز، تولید داخل است
مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از داروهای دامپزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و کشور در این زمینه توانمندی قابل توجهی دارد.
 
احتمال شیوع تب کریمه کنگو در مازندران
سرپرست دامپزشکی مازندران با اشاره به احتمال شیوع تب کریمه کنگو در استان از مردم خواست از خرید گوشت قرمز فاقد مهر کشتارگاهی و تاریخ کشتار خودداری کنند.
 
احتمال شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان درباره احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما هشدار داد.
 
آغاز مایه کوبی یک میلیون راس دام
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: عملیات مایه کوبی یک میلیون راس دام سبک در این استان علیه بیماری تب مالت اکنون آغاز شد و تا پایان اردیبهشت هم ادامه دارد.
 
آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری آبله و شاربن
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی در استان علیه بیماری های آبله و شاربن از امروز در کردستان آغاز شد و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه دارد.
 
هشدار دامپزشکی کردستان درباره مرگ خاموش زنبورهای عسل
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بیماری نوزما یا مرگ خاموش یکی از عوامل کاهش شدید جمعیت و تولید عسل در زنبورستان هاست که با ورود به فصل زنبورداری مزارع استان را تهدید می‌کند.
 
معدوم سازی یک واحد مرغ گوشتی مبتلا به انگارا در لرستان
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی یک واحد مرغ گوشتی مبتلا به انگارا در چگنی لرستان معدوم سازی شد.
 
نمونه مثبتی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور دامپزشکی گلستان گفت: تاکنون نمونه مثبتی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان مشاهده و ثبت نشده است.
 
واکسیناسیون ۸۰ هزار رأس دام سنگین علیه لمپی اسکین
مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار راس دام سنگین در استان در برابر این بیماری ها واکسینه می شوند، افزود: این طرح برای دامداری‌های سنتی رایگان انجام می‌شود.
 
طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی کردستان از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و سنگین در سراسر استان از اول بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ خبر داد.
 
چند توصیه‌ دامپزشکی برای فصل سرما
با توجه به ادامه برودت هوا و افت دما در روز آینده سازمان دامپزشکی کشور تصویه‌هایی به دامداران، مرغداران و زنبورداران برای مقابله با مشکلات ناشی از هوای سرد اعلام کرد.
 
در صادرات طیور به عراق و‌ افغانستان مشکلی نداریم
معاون وزیر جهاد گفت: با توجه به عاری بودن واحدهای مرغداری کشور از بیماری آنفلوانزا، مشکلی در صادرات محصولات طیور نداریم.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com