تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود!
باشگاه خبرنگاران جوان
قیمت مصوب مرغ ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است
مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ با توجه به تصمیماتی که از قبل وجود داشته، همچنان کیلویی ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است.
 
صدور کارت شناسایی برای دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تسهیل می‌شود
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: بر اساس بخشنامه جدید، تمامی واحدهای دامداری استان باید دارای کارت شناسایی شده و بر همین اساس صدور کارت شناسایی برای واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی تسهیل می‌شود.
 
عرضه مرغ به بازار 11 درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
آغاز توزیع گوشت گرم و منجمد دولتی
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: گوشت گوساله گرم و منجمد در نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود.
 
آغاز عرضه مرغ منجمد در بازار مازندران
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از امروز عرضه مرغ منجمد در بازار استان آغاز می شود.
 
طرح جدید هویت گذاری لاشه دام ها در کشتارگاه های دام لرستان
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: طرح جدید هویت گذاری لاشه دام ها در کشتارگاه‌های دام این استان انجام شد.
 
نگرانی در تأمین بازار گوشت مرغ برای عید نوروز و ماه رمضان وجود ندارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با برآوردهای انجام شده برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پیش بینی‌ها انجام شده و نگرانی در تأمین بازار گوشت مرغ وجود ندارد.
 
همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در عرضه گوشت
شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام‌کرد: توزیع گوشت قرمز سبک و سنگین وارداتی شرکت‌های بخش خصوصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی کشور واگذار می‌شود.
 
برگزاری میزگرد تخصصی اهالی صنعت مرغ گوشتی به میزبانی رهتاب
به گزارش روابط عمومی شرکت رهتاب بیستون، در میزگردی که با حضور جمعی از اهالی صنعت مرغ گوشتی استان‌های میزبان رهتاب در حضور آقای دکتر ربانی زاده رئیس سابق رصدخانه کشاورزی ایران برگزار شد، حاضرین در مورد چالش‌ها و مشکلات صنعت مرغ گوشتی و طرح هوشمندسازی فرایندهای تامین و توزیع مرغ به گفتگو پرداختند.
 
سرمایه‌گذاران حوزه دامپروری در استان خوزستان از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های دامپروری منطقه گفت: علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری خوزستان از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند.
 
شکایت فدراسیون طیور از دبیر انجمن جوجه یکروزه به وزیرجهاد‌ کشاورزی
رئیس فدراسیون طیور طی نامه ای به وزیر جهادکشاورزی از عملکرد به گفته دکتر طلاکش ضعیف دبیرانجمن جوجه یکروزه و تصمیمات شخصی و دور از واقعیت دبیر انجمن جوجه یکروزه و‌حمایت افرادی در بدنه جهاد از شخص ایشان شکایت کرد و خواستار رسیدکی ایشان به این موارد شد متن نامه و اصل نامه به استحضارتان میرسد
 
دامداران و مرغداران سیستان و بلوچستان تلفات و بیماری‌ها را به قید فوریت گزارش دهند
مسوول هماهنگی ستاد بحران اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در خصوص هشدار هواشناسی در روزهای آینده مبنی بر وقوع توفان و رگبار شدید در جنوب این استان گفت: دامداران، مرغداران، متصدیان سردخانه‌ها، کارخانه‌های عمل آوری و فرآوری آبزیان و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید تلفات و بیماری‌ها را به قید فوریت به اداره دامپزشکی گزارش دهند.
 
پیشنهاد جایگزینی دانه سویا با کنجاله در فهرست تهاتر نفت
انجمن غلات ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، قرار گرفتن دانه سویا در فهرست تهاتر نفت را پیشنهاد داد.
 
احداث 20 واحد جدید مرغداری در شهرستان زاهدان
۲۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت یک میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه و تولید سالیانه ۶۳۰۰ تن در سطح شهرستان زاهدان در حال احداث است.
 
ثبت نام سمینار ویژه سرمایه گذاری و استارت اپ های مرغداری هوشمند کشور کانادا و انگلیس
سخنرانان : آقایان دکتر غلامی - دکتر صلواتی - مهندس داسار - دکتر عسگری / تاریخ اجرا : 08 بهمن / ساعت اجرا : 09:00 صبح الی 13:00 / مجری : گام انرژی
 
مرتعداران و دامداران شناسه یکتای کسب و کار اخذ کنند
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: برای استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور داشتن شناسه یکتا ضروری است بنابراین دامداران و مرتعداران دارای مجوز مرتعداری یا پروانه چرای دام باید با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سمطا اقدام کنند.
 
خبر مهم وزارت کشاورزی؛ قیمت مرغ تغییر می‌کند
قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی وعده داد: ظرف یک هفته قیمت مرغ به نرخ مصوب بازمی‌گردد.
 
توقیف خودروهای حمل‌ مرغ بدون موقعیت‌یاب
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۴ دستگاه خودروی حمل مرغ فاقد موقعیت یاب «GPS» با اخذ دستور از دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.
 
عرضه ۱۵ هزار تن کنجاله سویا بین مرغداران
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان فارس از توزیع ۱۵ هزار تن کنجاله سویا در بین مرغداران در سامانه بازارگاه خبر داد.
 
دامداران چهارمحال و بختیاری تا پایان اسفندماه پروانه چرای دام خود را تمدید کنند
معاون منابع طبیعی وآبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آخرین مهلت تمدید پروانه‌ چرای دام مرتع‌داران و بهره‌برداران استان ۲۹ اسفندماه است.
 
وزیر جهاد کشاورزی طرح توسعه دامداری ۱۱ هزار راسی نظرآباد را افتتاح کرد
طرح توسعه دامداری شیری- گوشتی شهرستان نظرآباد استان البرز با رسیدن به ظرفیت ۱۱ هزار راس با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روستای «گازرسنگ » به بهره برداری رسید.
 
ثبت سفارش سیستمی نهاده دامی و روغن آغاز شد
نوذری گفت: سفارش سیستمی واردات نهاده‌های دامی و انواع روغن خام آغاز شد.
 
۴۰ هزار تُن ذرت بین دامداران و مرغداران استان مرکزی توزیع شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: ۴۰ هزار تُن ذرت امسال به صورت اعتباری و با بازپرداخت چهارماهه توسط اداره‌کل پشتیبانی امور دام این استان بین دامداران توزیع شد.
 
یک کشتی حامل کنجاله سویا در بندرامام در حال تخلیه و بارگیری است
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از تخلیه و بارگیری یک کشتی دیگر حامل نهاده‌ دامی در بندر امام (ره) خبر داد و گفت: روند واردات نهاده‌های دامی از طریق بندر امام به کشور ادامه دارد.
 
تولید و توزیع مرغ هوشمند می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: راه‌اندازی سامانه ستکاوا با هدف نظارت و پایش هوشمند بر شبکه تولید و توزیع مرغ گرم و قطع دست دلالان بازار مرغ است.
 
سود بازرگانی واردات گوشت تا پایان سال صفر شد
گمرک ایران در ابلاغیه فوری از اعمال سود بازرگانی صفر درصدی واردات گوشت تا پایان سال خبر داد.
 
لغو ممنوعیت صادرات تخم مرغ و جوجه یک روزه
ممنوعیت صادرات کالاهای کاغذ و کارتن بسته بندی، فیلم BOPP و BOPET، تخم مرغ خوراکی و غیر خوراکی، جوجه یک روزه، پیله کرم ابریشم، ابریشم خام، ضایعات ابریشم، نخ ابریشم، پشم خام و نخ و الیاف پشمی، با ابلاغ گمرک لغو شد.
 
طرح آمارگیری از دامداری‌های استان اردبیل آغاز شد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز طرح آمارگیری از دامداری‌های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com