طرح های جهش تولید در بخش دامداری حمایت می شود

طرح های جهش تولید در بخش دامداری حمایت می شود
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت حوزه دامداری در بخش کشاورزی از طرح‌های جهش تولید در این زمینه حمایت می‌شود.

بعباس اکبری‌شریف روز یکشنبه در آیین عملیاتی سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها، با اشاره به اینکه بنیاد توسعه‌ هر کشوری تنها بسته به توسعه فعالیت‌های مولد است، اظهار کرد: بی‌شک راهی جز افزایش تولید نداریم به نحوی که در منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی به این نکته تاکید بسیاری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از تولیدات بخش کشاورزی به حوزه دامداری اختصاص دارد تصریح کرد: ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این عرصه وجود دارد که ۷۰ درصد از این اشتغال در روستاها رقم خورده است.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای ایجاد واحدهای کوچک روستایی، روحیه جهادی اهمیت دارد گفت: برای تولیدمثل در دام سبک برنامه داریم به طوری که نرخ بره‌گیری در شرایط موجود هفت دهم است و باید این نرخ افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگر از سخنانش عملیات اجرایی مولدسازی روستاهای استان همدان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: واحدهای تولیدی کشور ظرفیتی است که می‌توان با استفاده از آنها به سمت افزایش تولید و افزایش سطح امنیت غذایی سوق پیدا کنیم.

اکبری‌شریف با اشاره به ارتقای بهره‌وری در حوزه دامپروری عنوان کرد: در حوزه توسعه صنعت دامداری سبک و سنگین پروژه‌های مهمی تعریف شده و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در تولیدمثل دام سبک نیز هدف گذاری شده است اضافه کرد: ارتقای ضرایب تولیدمثل، افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات و رعایت مسائل بهداشتی از موارد حائز اهمیت در این حوزه است.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خوراک دام یکی دیگر از مهمترین نکات افزایش بهره‌وری است ادامه داد: ایجاد شبکه‌سازی با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، سرعت و ضریب نفوذ کلام و اقدامات جهادکشاورزی را افزایش می‌دهد.

وی به حمایت از طرح‌های جهش تولید در بخش دامداری اشاره و تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای، بحث فروش محصول و ایجاد ارزش افزوده نیز باید در این طرح مورد توجه باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com