تولید بی‌سابقه گوشت مرغ در کشور

 تولید بی‌سابقه گوشت مرغ در کشور
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، تولید گوشت مرغ در کشور طی ماه‌های اخیر را بی سابقه دانست و گفت: تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه را با قیمت هر قطعه ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان خریداری می کنند که مبلغ بالایی است.

«علی ابراهیمی»درباره وضعیت بازار گوشت مرغ و قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی، افزود: اکنون با مازاد تولید گوشت مرغ در کشور روبه‌رو هستیم، تا جایی که این امر باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در ماه‌ های آذر، دی، بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب ۱۴۴ میلیون قطعه، ۱۵۲ میلیون قطعه، ۱۵۰میلیون قطعه و ۱۴۵ میلیون قطعه بود که ارقام بالایی است.

وی تصریح‌کرد: با توجه به مازاد تولید طی ماه های گذشته، نیاز است که برای جبران ضرر تولیدکنندگان بخشی از این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور با قیمت مناسب خریداری و بخشی نیز صادر شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته بازار شرایط آرامی را تجربه کرده است، گفت: در صورتی که تولیدکنندگان این بخش متضرر شوند به طور حتم در ماه های آتی تولید دچار مشکل می شود و می تواند کاهش تولید را در پی داشته باشد.

این مقام صنفی با بیان اینکه اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۶۴ هزار تومان است، افزود: در حال حاضر این محصول با قیمت کیلویی ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می رسد که نشان‌دهنده زیان هشت تا ۱۱ هزار تومانی تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ است.

وی ادامه‌داد: این در حالی است که هر ساله هزینه‌ های تمام شده تولید افزایش می یابد، اما قیمت مرغ زنده در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است و سود عادلانه ای برای مرغدار ندارد.

ابراهیمی افزود: نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ «شیرینگ پک شده» توسط شرکت پشتیبانی امور دام ۸۵ هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغداران دارد و حجم خرید آن با توجه به تولید مازاد، کافی نیست.

شیرینگ پک نوعی از بسته بندی است که در آن از پوششی شفاف و نازک بنام نایلون استفاده می شود که اطراف محصول را احاطه می‌کند. در نوعی از بسته بندی شرینک پک، پس از قرارگرفتن فیلم شیرینگ در اطراف محصول، این لایه پلاستیکی تحت حرارت قرار می‌گیرد تا به مقدار کافی کشش یابد و محصول را پک نماید. این نوع از دستگاه‌ها بسته بندی، سریع، با کیفیت، ارزان و با قابلیت حمل‌ونقل آسان را در اختیار صاحبان صنایع مختلف قرار می‌دهند. 

قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی همچنان گران است
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور درباره قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی، گفت: چندی پیش قیمت جوجه یک‌روزه اندکی کاهش یافته بود که به‌تازگی مجدد قیمت آن به ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان رسید. با توجه به هزینه های تمام شده تولید، این نرخ برای تولیدکنندگان زیاد است و توانایی خرید جوجه با این قیمت ها را ندارند.

وی اظهار داشت: روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه، طی نامه ای به دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه هشدار داد که قیمت این محصول بیشتر از نرخ تعیین شده و توافقی نباشد.

ابراهیمی از تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه خواست برای حفظ آرامش بازار مرغ در قیمت جوجه یک‌روزه تجدیدنظر کنند تا قیمت ها تعدیل شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com