۳ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

۳ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۵ میلیون راس است که از این میزان ۲.۵ تا ۳ میلیون راس آماده کشتار است.
منصور پوریان، گفت:  با توجه به کاهش تقاضا برای خرید دام  سبک و سنگین در برابر حجم عرضه و گلایه مندی دامداران، خرید حمایتی و صادرات دام باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته او، هم اکنون بازار از گوشت های تنظیم بازار وارداتی اشباع است ، از این رو بدلیل عرضه گسترده دام داخل هرچه سریع تر باید خرید حمایتی و ذخیره سازی به عنوان اولویت نخست در دستور کار قرار گیرد.

پوریان با بیان اینکه گرانی گوشت تولید داخل ارتباطی به دامدار ندارد، افزود: مازاد تولید دام نتیجه سیاست گذاری ماه های اخیر است، لذا کمبودی در بحث عرضه وجود ندارد که منجر به نوسان قیمت در بازار شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام جمعیت کنونی دام سبک را ۶۵ میلیون راس و دام سنگین را ۵.۵ میلیون راس اعلام کرد و گفت: بنابر آمار در بخش سبک ۲.۵ تا ۳ میلیون راس و دام سنگین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار راس آماده کشتار است.

او گفت: با توجه به جمعیت دام سبک و سنگین در کشور، ۳ تا ۴ میلیون راس دام سبک باید خرید حمایتی شود، همچنین پتانسیل صادرات ۱.۵ میلیون راس دام سبک و ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار راس گوساله نر وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com