دلایل استفاده از کنجاله سویا در صنعت دام
امروزه فراورده‌های فرعی کشاورزی و صنایع غذایی و به ویژه تفاله‌ها یا کنجاله‌های حاصل از صنایع روغن کشی دانه‌های روغنی مانند سویا، پنبه دانه، کلزا و... نقش بسیار مهمی در تغذیه دام ایفا می‌کنند که بیشتر به جایگاه بسیار مهم آن‌ها در فرمول کنسانتره‌ها و خوراک دام برمی گردد.
 
اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور قزوین
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان، کشتارگاه‌های دام و طیور استان قزوین به‌صورت ویژه کنترل می‌شوند.
 
بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان طی ۱۲ ماه سال جاری انجام شده است.
 
دامداری اقتصادی با حداقل ۲۳۰ رأس دام، امکان‌پذیر است
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی مازندران در خصوص استاندارد اقتصادی بودن دامداری، گفت: ۲۳۰ رأس دام حداقل تعداد دامی است که در شرایط مطلوب باعث می‌شود دامداری اقتصادی شود. امروز دامداران استان، با تعداد دام‌های کمتر از آن کار می‌کنند که باید با تجمیع دام، ایجاد شرکت‌های تعاونی، دامداری را اقتصادی کنیم؛ پروانه بهره‌برداری‌هایی که برای تعداد دام‌های کمتر از آن صادر می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد.
 
ارزآوری صادرات تخم‌مرغ به ۱۳۰ میلیون دلار رسید
رئیس هیئت مدیره اتحادیه‌مرغ تخم گذار گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲۲ هزارتن تخم مرغ با ارزش ۱۳۰ میلیون دلار صادر شده است.
 
تمام واحدهای دامپروری بردسکن سنتی هستند
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: تمامی واحدهای دامپروری شهرستان بردسکن سنتی هستند.
 
صادرات 130 هزار تن تخم‌ مرغ برای نخستین بار در کشور
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار می‌گوید در حالی که دو سال پیش وارد کننده تخم‌ مرغ بودیم، امسال صادرات تخم‌ مرغ از 130 هزار تن عبور کرد.
 
انبارها 3 برابر نیاز کشور از گوشت پر شد
به گفته قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر سه برابر معمول هم مصرف کند کاملا تامین شده است.
 
صنعت دامپروری استان اردبیل نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی این استان برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.
 
نگرانی تولیدکنندگان از رکوردزنی جوجه‌ریزی
چندی پیش محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی اعلام کرد «جوجه‌ریزی در بهمن از ۱۵۱ میلیون قطعه عبور کرد» که به گفته فعالان این حوزه، این میزان جوجه‌ریزی، بسیار فراتر از نیاز کشور است.
 
نخستین محموله صادراتی مرغ به عراق رفت
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: در حالی که ۸ ماه پیش برای تامین نیاز مرغ داخل دنبال واردات از کشور‌های دیگر بودیم، اکنون مرغ به کشور‌های دیگر صادر می‌کنیم.
 
15 هزار تن مرغ منجمد از مرغداران برای ذخایر استراتژیک خریداری شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی با توجه به روند افزایش تولید جوجه‌ریزی و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ، ۱۵ هزار تن مرغ منجمد از مرغداران برای حمایت از آنها و تامین ذخایر استراتژیک خریداری شد.
 
قیمت هر کیلو خرید حمایتی مرغ زنده درب واحد مرغداری ۵۸ هزار تومان شد
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق بخشنامه جدید، قیمت هر کیلوگرم خرید حمایتی مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۸ هزار تومان تعیین شده است.
 
افزایش ضریب نفوذ دانش در دامپروری‌ها با انجام فعالیت‌های ترویجی
رییس موسسه تحقیقات علوم دامی بر لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش تولید شده در موسسه‌های تحقیقاتی با هدف افزایش بهره‌وری تولیدات دامی تاکید کرد.
 
کشتار دام ۴ درصد کاهش یافت
مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام دی ماه نسبت به آذر ۴ درصد کاهش یافته است.
 
خودکفایی ایران در تولید مرغ اجداد
رئیس سازمان اقتصادی کوثر خودکفایی در تولید مرغ اجداد را از دستاوردهای کشور در حوزه تولید مرغ اعلام کرد و گفت: الان همه لایه‌های تولید مرغ را در اختیار داریم و نیازی به واردات مرغ مادر و اجداد نداریم.
 
رشد ادامه‌دار جوجه‌ریزی در همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیون و ۸۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۳۰ درصد رشد داشته است.
 
جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه برای اسفندماه
مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تامین مرغ، گوشت، میوه و خرما برای شب عید و ماه رمضان خبر داد، گفت: تامین این اقلام به اندازه کافی است و هیچ کمبودی وجود ندارد.
 
ایران جزء ۱۰ کشور اول تولیدکننده تخم مرغ در دنیا
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به صنعت پیشرفته مرغ تخم‌گذار، ایران رتبه ۸ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست.
 
جوجه‌ریزی در اسفند ماه افزایش خواهد یافت
وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی ستاد نوروزی و ماه رمضان این وزارتخانه در مرکز و استان‌ها خبر داد.
 
۷ درصد جوجه یک روزه از محل واردات تامین می‌شود
صدیق‌پور گفت: بنابر آمار ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه از محل تولید داخل و ۱۰ میلیون قطعه معادل ۶ تا ۷ درصد نیاز از محل واردات تامین می شود.
 
جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ میلیون قطعه گذشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارتقای ضریب خوداتکایی استان به تولید گوشت مرغ، از ابتدای سال جاری تاکنون با همت پرورش دهندگان مرغ ۲۱ میلیون و۹۳ هزارو ۴۰۹ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.
 
زمینه صادرات مرغ و تخم مرغ از خراسان جنوبی فراهم شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش ۲ برابری تولید مرغ و تخم‌ مرغ در استان زمینه صادرات این محصولات به کشور افغانستان فراهم شده است.
 
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع دامپروری جنوب کشور
عملیات اجرایی مجتمع دام‌شهر زیارت شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین مجتمع دامپروری جنوب کشور آغاز شد.
 
رتبه نهم ایران در تولید تخم مرغ
رییس هیات‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌ گذار تهران از رشد ۲ برابری صادرات تخم مرغ در سال جاری خبر داد و گفت: تخم مرغ مورد نیاز کشور برای شب عید، ایام نوروز و ایام ماه مبارک رمضان تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم.
 
نهاده‌های دامی معطل تأمین ارز
وارد کنندگان نهاده‌های دامی از طولانی‌شدن روند تخصیص ارز برای واردات نهاده گلایه دارند، کارشناسان هم معتقدند مشکلات تامین و گرانی نهاده در بازار، عامل اصلی بروز نوسان در قیمت برخی محصولات پروتئینی است.
 
ثبات قیمت گوشت مرغ در بازار
استاندار تهران با بیان اینکه جوجه ریزی به حد تعادل و کافی انجام شده است، گفت: اکنون شاهد تثبیت و کاهش قیمت مرغ در بازار استان و پایتخت هستیم.
 
رکورد بی‌سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از رکورد بی‌سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com