فرماندار: دامداری‌های سنتی نیر به شهرک دامپروری منتقل می‌شوند

فرماندار: دامداری‌های سنتی نیر به شهرک دامپروری منتقل می‌شوند
فرماندار نیر اعلام کرد: زیرساخت‌ها و انشعابات شهرک دامپروری این شهرستان در حال تکمیل است و به زودی دامداری‌های سنتی با هدف ساماندهی و برخورداری از خدمات بهتر، به این شهرک انتقال خواهند یافت.

علیرضا حسینی روز یکشنبه در بازدید از محدوده شهرک دامپروری و عملیات برق‌رسانی به آن اظهار کرد: با همت و پیگیری اداره برق شهرستان، خط انتقال برق شهرک دامپروری نیر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها در راه‌اندازی کامل هر مجموعه تولیدی افزود: مقدمات و بسترهای لازم برای انتقال آب و گاز به شهرک فراهم شده و در آینده نزدیک شهرک دامپروری نیر از تمام زیرساخت‌های لازم برای فعالیت و تولید بهتر برخوردار خواهد شد.

عملیات اجرایی شهرک دامپروری شهرستان نیر در استان اردبیل پس از ۱۴ سال وقفه در روند احداث مهرماه ۱۴۰۱ طی آیینی با حضور مسئولان استانی آغاز شده بود و طبق اعلام اداره جهاد کشاورزی نیر، این شهرستان دارای ۱۳ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت اسمی ۳۸۵ راس دام مولد، ۱۶ واحد پرواربندی گوساله دورگ با ظرفیت اسمی هزار و ۹۶۹ راس ، یک واحد پرواربندی بره با ظرفیت اسمی ۵۰۰ راس ، ۱۱ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت اسمی ۱۹۴ هزار و ۲۵۰ قطعه ، یک واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت اسمی ۲۷ هزار و ۲۸۰ قطعه، سه واحد ایستگاه جمع‌آوری شیر با ظرفیت اسمی ۱۰ تن در روز و همچنین ۵۰ واحد دامداری کوچک و روستایی دارای پروانه بهره‌برداری سنتی است.

همچنین هفت مرکز جمع‌آوری شیر به صورت ثابت و سیار در شهرستان نیر فعالیت دارند که روزانه بیش از ۱۳ تن و سالانه بیش از چهار هزار تن شیر تولید می‌کنند و در مجموع زمینه اشتغال‌ ده‌ها نفر در واحدهای صنعتی و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای روستایی این شهرستان را فراهم کرده‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com