تولید ۸۰ هزار تن مرغ در قزوین

تولید ۸۰ هزار تن مرغ در قزوین
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری این استان در سال گذشته خبر داد.

محمدحسین عطایی اظهار کرد: تولید مرغ سال گذشته در استان قزوین نسبت به سال ۱۴۰۱ که با رقمی معادل ۶۲ هزار و ۲۲ تن بود، حدود ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۸۰ واحد مرغداری گوشتی فعال در سطح استان قزوین با ظرفیت سالانه ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه در حال تولید هستند، ادامه داد: قزوین در تولید و تامین مرغ توانسته سهم بسزایی در بازار داخلی و همچنین استان‌های معین کشور ایفا کند.

عطایی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته حدود ۹ هزار و ۸۵ تن گوشت مرغ در مرغداری های این استان تولید شد، در حالی که شهرستان قزوین بیشترین واحد مرغ گوشتی را با ظرفیت سه میلیون و ۴۰۴ هزار قطعه را به خود اختصاص داده است.

این مسوول با اشاره به اینکه قزوین در حوزه گوشت مرغ سالانه ۲ برابر مصرف مورد نیاز خود را تولید می کند، تصریح کرد: گوشت تولیدی مرغ استان قزوین پس از تامین و عرضه گوشت مورد نیاز در بازار، به استان‌های همجوار از جمله البرز و تهران ارسال می‌شود.

عطایی بر تکمیل زنجیره‌های ارزش در واحدهای دام و طیور تاکید کرد و یادآور شد: یکی از راهبردهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در توسعه اقتصادی واحدهای دام و طیور، ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش است که استان قزوین در راستا همواره پیشگام بوده است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تقویت مرغ نژاد آرین، ترویج تولید و مصرف مرغ سایز و همچنین حمایت‌ از تولید کنندگان این عرصه از برنامه‌های مهم سازمان در سال جاری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com