تدابیر هند به منظور پیشگیری از شیوع گستردۀ انفولانزا

 تدابیر هند به منظور پیشگیری از شیوع گستردۀ انفولانزا
مقامات ایالت "کرالا" در جنوب هند که اخیراً انفولانزای طیور در آن شیوع گسترده ای داشته و ایالت های همجوار تدابیری را اتخاذ کرده اند تا از شیوع بیشتر این بیماری که تاکنون منجر به معدوم سازی 200 هزار مرغ و اردک شده جلوگیری به عمل آورند.
به دنبال از بین رفتن بیش از 15 هزار اردک مصدوم در یکی از فارم های ایالت "کرالا"ی هند انفولانزای H5N1 تایید شد. 
مرکز دامپروری ایالت "تامیل نادو" در تمامی مناطق بازرسی مسیرهای منتهی به کرالا، دامپزشکانی را قرار داده تا از ورود طیور از کرالا به این منطقه جلوگیری کند. همچنین این دامپزشکان بر روی تمامی وسایل نقلیه ای که از کرالا می آیند ضدعفونی کننده اسپری می کنند. 
همچنین فرمانداری تامیل نادو که از مناطق اصلی تولید کنندۀ مرغ محسوب می شود، 20 تیم تشکیل داده که در صورت وجود هرگونه انفولانزا فوراً اقدامات لازم را انجام دهند. 
علاوه بر این، کارشناسان دامپزشکی وزارت دامپروری، بازرسی روزانه از تمامی فارم های خصوصی دارند تا از پیشگیری انفولانزا جلوگیری کرده باشند.
از دیگر تدابیر اتخاذ شده محدود کردن ورود وسایل نقلیه و کارکنان سایر فارم ها، جلوگیری از تشکیل آب راکد در کنار مرغداری و همچنین از لانه سازی و یا ماندن طیور وحشی و مهاجر در اطراف مرغداری ، و همچنین تامین پرنده با خوراک باکیفیت می باشد.
کارشناسان دامپزشکی با بازرسی فارم های خصوصی به آنها توصیه کردند در صورت وقوع مرگ دسته جمعی طیور حتما گزارش دهند چرا که می تواند از نشانه های انفولانزا باشد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com