شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین

 شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین
در هفته گذشته، کشور چین تنها کشوری بود که وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در صنعت طیور خود خبر داد. البته در کشورهای اروپایی نیز چندین گزارش از شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان در طیور وحشی ارائه‌شده است و کشور دانمارک پس از گذشت دو سال اولین مورد از شیوع آنفلوانزای پرندگان خفیف در کشورش را گزارش داد.
 گزارش وزیر کشاورزی چین به سازمان جهانی سلامت حیوانات؛ حاکی از این است که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله‌ای در منطقه نینگزیا هوا این کشور در ماه آوریل گذشته یافت شده است که علت آن‌گونه‌ای از ویروس H7N9 بوده است بر اساس این گزارش همه 86000 مرغ تخم‌گذار این گله تلف‌شده‌اند.
مقامات چینی گزارش دادند که مورد دیگری از همین‌گونه آنفولانزا در اوایل آوریل در یک مزرعه تخم‌مرغ در بخش نینگزیا وجود داشته است.

اروپا: آنفلوانزای خفیف پرندگان در گله اردک دانمارک
آژانس ملی سلامت حیوانات دانمارک در گزارش خود به سازمان جهانی سلامت حیوانات از شیوع اولین مورد از آنفلوانزای خفیف پرندگان در کشورش خبر داد به گفته این آژانس این شیوع خفیف از اوت سال 2016 در طیور تجاری این کشور یافت شده است.
 این کشور در یک گزارش رسمی، از وجود گونه‌ای از ویروس آنفولانزای پرندگان نوع H5  هم در گله 20900 قطعه‌ای اردک کشور خود خبر داد.
در کشورهای سوئد، فنلاند و آلمان نیز وجود ویروس H5N6 که گونه‌ای از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است گزارش‌شده است. طبق گزارش‌های رسمی که هفته گذشته از سوی مقامات دامپزشکی این کشورها ارائه‌شده است، در طی شیوع این‌گونه از آنفولانزا، پنج قطعه عقاب تلف‌شده در سوئد، یک قطعه در فنلاند و یک باز در آلمان یافت شده‌اند.
وزیر کشاورزی انگلستان هم طی گزارشی شیوع آنفلوانزای فوق حاد H5N6 را در پرندگان وحشی کشورش به سازمان جهانی سلامت حیوانات اطلاع داده است وی در ادامه این گزارش اعلام کرده است که این مشکل در کشورش حل‌شده است.

آفریقا: جبران خسارت برای مزرعه خسارت‌دیده در توگو
یک مرغدار توگویی که در آوریل سال جاری، 4000 قطعه از طیورش برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای H5N1 معدوم شدند، غرامتی 3.5 میلیون فرانکی را از دولت توگو دریافت کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com