صادرات بیش از38 میلیون قطعه جوجه یک روزه ازالبرزبه کشورهای خلیج فارس

 صادرات بیش از38 میلیون قطعه جوجه یک روزه ازالبرزبه کشورهای خلیج فارس
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت که در 6 ماهه اول سالجاری 38 میلیون و 605 جوجه یک روزه از 8 واحد تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
علی اصغر شریفی، افزود: همچنین در این مدت 2 میلیون و 55 هزار قطعه پولت (جوجه مرغ تخمگذار) و 10 میلیون و 562 عدد تخم مرغ نطفه دار به این کشورها صادر شده است.
وی گفت: برای جلوگیری از شیوع و همه گیری بیماری در بین طیور در مدت 6 ماهه سال جاری حدود 70 میلیون دز واکسن طیور توزیع و تزریق شده است.
شریفی در ادامه به مشکوک بودن بعضی از واحدهای مرغداری به آنفولانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: به همین منظور 922 هزار قطعه مرغ تخمگذار ضدعفونی و معدوم شد.
وی بیان داشت: معدوم سازی 21 تن تخم مرغ، نظارت بر استحصال 11 هزار و 63 راس دام سبک و سنگین و نظارت بر استحصال 7 میلیون و 977 هزار قطعه گوشت مرغ انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه 25 هزار و 647 مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع فراورده های خام دام در 6 ماهه اول سالجاری توسط کارشناسان این بخش انجام شده، گفت: در این بازدیدها 245 هزار و 588 کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط شد که از این میزان 36 هزار و 126 کیلوگرم معدوم سازی شد.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین در این مدت در کنترل بیماری تب برفکی که در این چند سال کشور از ان اسیب های زیادی دیده و علیرغم وارداتی بودن بخش زیادی از واکسن مورد نیاز فازهای اول و دوم واکسیناسیون تمام دام های استان به صورت رایگان واکسینه شوند.
شریفی اضافه کرد که به همین منظور 99 هزار و 79 راس دام سنگین و 365هزار و 469 راس دام سبک واکسینه بر علیه این بیماری شدند.
وی یاداور شد که 27 هزار و 140 مورد دام سنگین و 25 هزار و 387 مورد دام سبک نیز بر علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه شده اند.
مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: همچنین بر علیه بیماری cchf با سمپاشی به موقع از شیوع بیماری جلوگیری و یک استان پاک از لحاظ وجود این بیماری باشیم.
این مسئول میزان سمپاشی جایگاه های دام را 793 هزار متر مربع برشمرد و اظهار داشت: 124 هزار راس دام سبک و سنگین نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری سمپاشی شده اند.
شریفی گفت: واکسیناسیون 327 هزار و 714 راس دام سبک بر علیه بیماری ابله از دیگر این فعالیت ها است.
وی افزود: استان در توانمندی ها از استان های نطرح در بحث دامپزشکی و خدمات ان مطرح است به طوریکه رتبه اول تولید دارو در کشور و سموم دامی را در 31 کارخانه دارد که 35 درصد این داروهای کشور در البرز تولید می شود.
وی گفت: بزرگترین واحد گاو شبری کشور در البرز است به طوریکه در این مدت 6 ماهه بیش از 43 میلیون کیلوگرم و با 92 تن تولید تخم مرغ رتبه هفتم کشور را داریم.
شریفی افزود: در کل با اشتغال 700 دامپزشک و کارشناس به عنوان یکی از پیشروترین استان هادر این حوزه هستیم و در سالجاری با اشتغال 102 نفر توانستیم تا حد زیادی به اهداف دولت تدبیر و امید در اشتغالزایی برسیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com